|
|
| SOS2019 | Eğitim Felfesesi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ferhat ONUR | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ersoy Özmen ALKAN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaşılan problemler ve bunlara ilişkin çözüm önerileri hakkında tartışma yapabilecekleri argümantatif temeli kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Eğitim kavramı hakkında bilgi edinir. | 7 - 12 - 14 - 16 | 1, | | ÖK - 2 : | Eğitim uygulamalarının güçlü ve zayıf yönlerini keşfeder. | 7 - 12 - 14 - 16 | 1, | | ÖK - 3 : | Eğitim felsefesiyle diğer felsefi disiplinleri ilişkilendirir. | 7 - 12 - 14 - 16 | 1, | | ÖK - 4 : | Eğitim felsfesinin önemini kavrar. | 7 - 12 - 14 - 16 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Eğitim kavramı, müfredat, eğitim vatandaşlık ilişkisi, eğitimde kimin söz sahibi olması gerektiği gibi konular üzerinde durulacaktır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş | | | Hafta 2 | Eğitim Hakkında Düşünmek | | | Hafta 3 | Eğitim Kavramı | | | Hafta 4 | Eğitim Ne İşe Yarar? | | | Hafta 5 | Müfredat Hakkında | | | Hafta 6 | Beyin Yıkama Problemi | | | Hafta 7 | Etik Öğretilebilir mi? | | | Hafta 8 | Okullar İyi Vatandaşlar Yetiştirir mi?
| | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Çocukların Hakları Var mıdır?
| | | Hafta 11 | İhtiyaçlar, İlgiler ve Deneyim
| | | Hafta 12 | Aileler Çocukların Eğitiminde Söz Sahibi midir? | | | Hafta 13 | Devlet Eğitimi Kontrol Etmeli midir? | | | Hafta 14 | Eğitimde Eşitlik ve Fırsatlar
| | | Hafta 15 | Öğretmenlik Hakkında
| | | Hafta 16 | Sonuç | | | |
| 1 | Richard Bailey - Philosophy of Education: An Introduction | | | 2 | Robin Barrow & R. G. Woods - An Introduction to Philosophy of Education | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 01/12/2023 | 30 dk | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/01/2024 | | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 16 | 1 | 16 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 18 | 1 | 18 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 14 | 2 | 28 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|