|
YBS2025 | Araştırma Yöntemleri | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve YILDIZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilme ve araştırma sürecini gerçekleştirebilmeye ilişkin bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 - 7 | 1, | ÖK - 2 : | Araştırma süreci ile ilgili aşamaları, kuralları ve etik ilkeleri bilir. | 2 - 7 | 1, | ÖK - 3 : | Araştırma yöntemlerini ayırt edebilir. | 2 - 7 | 1, | ÖK - 4 : | Her bir araştırma yönteminin kendine özgü özelliklerini bilir. | 2 - 7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimsel Yöntem, Araştırma Süreci, Bilimsel Araştırmalarda Etik, Araştırma Probleminin Tanımlanması, Alanyazın Taraması, Örnekleme Yöntemleri, Veri Toplama Araçları, Geçerlik ve Güvenirlik, Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim, Bilimsel Yöntem, Araştırma Süreci | | Hafta 2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | | Hafta 3 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | | Hafta 4 | Alanyazın Taraması | | Hafta 5 | Örnekleme Yöntemleri | | Hafta 6 | Veri Toplama Araçları | | Hafta 7 | Geçerlik ve Güvenirlik | | Hafta 8 | Araştırma Yöntemleri: Nicel, Nitel, Karma | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Tarama Araştırmaları | | Hafta 11 | İlişkisel Araştırmalar | | Hafta 12 | Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları | | Hafta 13 | Deneysel Araştırmalar | | Hafta 14 | Nitel Araştırmalar | | Hafta 15 | Nitel Araştırmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Frankel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (8.edt.). New York, USA: McGraw-Hill | | 2 | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (32.bs.). Ankara: Pegem Akademi | | |
1 | Creswell, J. W. (2009). Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approarches (3.edt.). California: SAGE Publications | | 2 | Karasar, N. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (34.bs.). Ankara: Nobel Akademi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | /11/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | /01/2026 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|