|
|
| YBS2025 | Araştırma Yöntemleri | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve YILDIZ | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilme ve araştırma sürecini gerçekleştirebilmeye ilişkin bilgilerin kazandırılmasıdır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 - 7 | 1, | | ÖK - 2 : | Araştırma süreci ile ilgili aşamaları, kuralları ve etik ilkeleri bilir. | 2 - 7 | 1, | | ÖK - 3 : | Araştırma yöntemlerini ayırt edebilir. | 2 - 7 | 1, | | ÖK - 4 : | Her bir araştırma yönteminin kendine özgü özelliklerini bilir. | 2 - 7 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bilimsel Yöntem, Araştırma Süreci, Bilimsel Araştırmalarda Etik, Araştırma Probleminin Tanımlanması, Alanyazın Taraması, Örnekleme Yöntemleri, Veri Toplama Araçları, Geçerlik ve Güvenirlik, Nicel, Nitel ve Karma Araştırma Yöntemleri |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bilim, Bilimsel Yöntem, Araştırma Süreci | | | Hafta 2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | | | Hafta 3 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | | | Hafta 4 | Alanyazın Taraması | | | Hafta 5 | Örnekleme Yöntemleri | | | Hafta 6 | Veri Toplama Araçları | | | Hafta 7 | Geçerlik ve Güvenirlik | | | Hafta 8 | Araştırma Yöntemleri: Nicel, Nitel, Karma | | | Hafta 9 | ARASINAV | | | Hafta 10 | Tarama Araştırmaları | | | Hafta 11 | İlişkisel Araştırmalar | | | Hafta 12 | Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları | | | Hafta 13 | Deneysel Araştırmalar | | | Hafta 14 | Nitel Araştırmalar | | | Hafta 15 | Nitel Araştırmalar | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Frankel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (8.edt.). New York, USA: McGraw-Hill | | | 2 | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (32.bs.). Ankara: Pegem Akademi | | | |
| 1 | Creswell, J. W. (2009). Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approarches (3.edt.). California: SAGE Publications | | | 2 | Karasar, N. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (34.bs.). Ankara: Nobel Akademi | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | /11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | /01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|