|
|
| INTR4010 | International Migration | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ayçe SEPLİ | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, göç olgusunu uluslararası ilişkiler disiplini çerçevesinde ele alarak, öğrencilerin uluslararası göç eğilimlerini, kalıplarını ve kavramlarını anlamasını sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders, göç olgusunu uluslararası ilişkiler disiplini çerçevesinde ele alır. Ders kapsamında göç, siyasi, ekonomik, sosyo-kültürel boyutlarıyla incelenir. Derste öğrencilere, göçe ilişkin teorik yaklaşımların yanı sıra yasal çerçeveye ilişkin de temel düzeyde bilgiler sunulur. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Derse giriş- ders hakkında detaylı bilgilerin verilmesi, ders içeriğinin öğrencilere aktarılması ve tanışma | | | Hafta 2 | Göçü anlamak: Tanımlama ve sınıflandırma-I | | | Hafta 3 | Göçü anlamak: Tanımlama ve sınıflandırma-II | | | Hafta 4 | Küreselleşme çağında göç: trendler ve meydan okumalar | | | Hafta 5 | Göç teorileri | | | Hafta 6 | Göç, etnisite ve kimlik | | | Hafta 7 | Göçe yönelik tepkiler | | | Hafta 8 | Film Analizi ve Tartışma -"Entre Nos" (2009) | | | Hafta 9 | Ara Sınav (Ödev) | | | Hafta 10 | Sunumlar | | | Hafta 11 | Sunumlar | | | Hafta 12 | Uluslararası Göç ve Türkiye | | | Hafta 13 | Göçün siyasallaşması ve güvenlikleştirilmesi | | | Hafta 14 | Küresel göçün geleceği | | | Hafta 15 | Son ders günü. Dönemin kısa bir değerlendirmesi. | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | De Haas, Hein, Castles, Stephen and Mark J. Miller, The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World, Basingstoke: Macmillan (2020, 6th Edition) . | | | |
| 1 | International Migration Law No.34-Glossary on Migration (2019), the International Organization for Migration (IOM) UN Migration, https://publications.iom.int/books/international-migration-law-ndeg34-glossary-migration | | | 2 | World Migration Report 2022 (2021), Internatıonal Office for Migration, https://publications.iom.int/books/world-migration-report-2022 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Ödev | 9 | - | - | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | - | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 3 | 2 | 6 | | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 3 | 33 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|