|
|
| INTR2006 | World History - II | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre YÜRÜK | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Vahit Güntay | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | The aim of this course is to teach the political, social, economic and military events that took place since the 16th century and played a role in shaping today's world. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Dünya tarihini ve kültürünü şekillendirmeye yardımcı olan insanları, koşulları, kurumları ve fikirleri anlamak ve değerlendirmek için çerçeveler sağlamak. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1, | | ÖK - 2 : | Tarihsel süreklilik ve değişim alanlarını güncel konularla ilişkilendirerek incelemek. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1, | | ÖK - 3 : | Tarihsel araştırma ve analiz becerilerini geliştirmek. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| This course offers an intellectual and cultural consideration of world civilizations and their development, interaction, and significance from the 1500s to the end of the First World War. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Rönesans ve Reform | | | Hafta 2 | Avrupa'da Kriz ve Mutlakiyet: Din Savaşları; Sosyal Krizler, Krize Tepki: Mutlakiyetçilik, Otuz Yıl Savaşları | | | Hafta 3 | Barut İmparatorlukları: Osmanlı İmparatorluğu, Safeviler ve Babür İmparatorluğu | | | Hafta 4 | Doğu Asya Dünyası: Ming Hanedanlığı, 1368-1644; Qing Hanedanlığı, 1644-1911; Tokugawa Şogunluğu, 1603 ? 1868 | | | Hafta 5 | İngiliz Emperyalizminin Yükselişi: Hindistan'da İngiliz Yönetiminin Kuruluşu | | | Hafta 6 | Devrim ve Aydınlanma | | | Hafta 7 | Fransız Devrimi 1789-1799 ve Napolyon | | | Hafta 8 | Viyana Kongresi, Avrupa'da Devrimler, 1830 ve 1848, Milliyetçilik, İtalya ve Almanya'nın Ulusal Birleşmeleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Sanayi Devrimi, Sanayi Dünyasında Reform | | | Hafta 11 | Demokrasi ve İlerleme Çağı, 1815?1914; Emperyalizm Çağı | | | Hafta 12 | Latin Amerika ve Afrika'da Ulus İnşası (19. Yüzyıl) | | | Hafta 13 | Qing Hanedanlığının Çöküşü (19.-20. Yüzyıl Başları); Çin'de Devrim, Boxer İsyanı | | | Hafta 14 | Modern Japonya'nın Yükselişi-Emperyalist Milletlere Katılma; Rus Devrimi | | | Hafta 15 | Birinci Dünya Savaşı'na Giden Yol | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Bu dersin kaynakları makaleler halinde derste öğrencilere sunulacaktır. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 04/2022 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 4 | 1 | 4 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|