|
YDI1008 | English - II | 2+0+0 | ECTS:2 | Year / Semester | Spring Semester | Level of Course | First Cycle | Status | Compulsory | Department | DEPARTMENT of INTERNATIONAL RELATIONS | Prerequisites and co-requisites | None | Mode of Delivery | | Contact Hours | 14 weeks - 2 hours of lectures per week | Lecturer | Öğr. Gör. Mehmet Ali EKEN | Co-Lecturer | Associate Prof. Halil Ibrahim BULUT | Language of instruction | | Professional practise ( internship ) | None | | The aim of the course: | To provide language skills from intermediate to upper intermediate level. |
Learning Outcomes | CTPO | TOA | Upon successful completion of the course, the students will be able to : | | | LO - 1 : | 5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
haya | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1, | LO - 2 : | PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji,
ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | LO - 3 : | PÇ-5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
h | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | LO - 4 : | PÇ-5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahipti | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | LO - 5 : | PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | LO - 6 : | PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem
de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine
sahiptir. | | | CTPO : Contribution to programme outcomes, TOA :Type of assessment (1: written exam, 2: Oral exam, 3: Homework assignment, 4: Laboratory exercise/exam, 5: Seminar / presentation, 6: Term paper), LO : Learning Outcome | |
English grammar, reading, writing, listening and speaking skills, daily language use |
|
Course Syllabus | Week | Subject | Related Notes / Files | Week 1 | 9-a) Grammar: clauses of contrast and purpose, Vocabulary: advertising and business | | Week 2 | Pronunciation: changing stress on nouns and verbs, Speaking: misleading ads,
advertising and business | | Week 3 | Listening: understanding explanations, Reading: dealing with authentic text | | Week 4 | 9-b) Grammar: uncountable and plural nouns, Vocabulary: word building: prefixes and suffixes | | Week 5 | Pronunciation: word stress with prefixes and suffixes, Speaking: cities and related glossary | | Week 6 | Listening: understanding places names, Reading: identifying advantages and
disadvantages | | Week 7 | Colloquial English: Talking about advertising | | Week 8 | 10-a) Grammar: quantifiers: all, every, both, etc., Vocabulary: science and related
glossary | | Week 9 | Midterm Exam | | Week 10 | Pronunciation: stress in word families, Speaking: science, talking about future
possibilities | | Week 11 | Listening: understanding specific explanations, Reading: understanding the language of
speculation | | Week 12 | 10-b) Grammar: articles: definite, indefinite, Vocabulary: collocation: word pairs | | Week 13 | Pronunciation: pausing and sentence stress, Speaking: public speaking | | Week 14 | Listening: identifying dos and don?ts, Reading: understanding context | | Week 15 | Revise and Check | | Week 16 | Final exam | | |
1 | Latham-Loenig C., Oxenden C. & Chomacki (2020). English File Upper-Intermediate: Student?s Book. (4th Edition). Oxford:
Oxford University Press. | | |
1 | Ders kitabıyla ilgili çevrimiçi kaynaklar | | |
Method of Assessment | Type of assessment | Week No | Date | Duration (hours) | Weight (%) | Mid-term exam | 9 | 11/2017 | 1 | 50 | End-of-term exam | 16 | 1/2018 | 1 | 50 | |
Student Work Load and its Distribution | Type of work | Duration (hours pw) | No of weeks / Number of activity | Hours in total per term | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Total work load | | | 70 |
|