|
|
| YDI1008 | English - II | 2+0+0 | ECTS:2 | | Year / Semester | Spring Semester | | Level of Course | First Cycle | | Status | Compulsory | | Department | DEPARTMENT of INTERNATIONAL RELATIONS | | Prerequisites and co-requisites | None | | Mode of Delivery | | | Contact Hours | 14 weeks - 2 hours of lectures per week | | Lecturer | Öğr. Gör. Mehmet Ali EKEN | | Co-Lecturer | Associate Prof. Halil Ibrahim BULUT | | Language of instruction | | | Professional practise ( internship ) | None | | | | The aim of the course: | | TTo provide language skills from intermediate to upper intermediate level |
| Learning Outcomes | CTPO | TOA | | Upon successful completion of the course, the students will be able to : | | | | LO - 1 : | 5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
haya | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1, | | LO - 2 : | PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji,
ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | LO - 3 : | PÇ-5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
h | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | LO - 4 : | PÇ-5 European Language Portfolio Global Scale, B2 düzeyinde
dersler alıp B2 düzeyinde alanındaki gelişmeleri takip edip
kullanabilecek, anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim
kurabilecek yabancı dil bilgisine sahipti | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | LO - 5 : | PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş
hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | LO - 6 : | PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem
de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine
sahiptir. | | | | CTPO : Contribution to programme outcomes, TOA :Type of assessment (1: written exam, 2: Oral exam, 3: Homework assignment, 4: Laboratory exercise/exam, 5: Seminar / presentation, 6: Term paper), LO : Learning Outcome | | |
| English grammar, reading, writing, listening and speaking skills, daily language use |
| |
| Course Syllabus | | Week | Subject | Related Notes / Files | | Week 1 | 7-a) Grammar: past modals: must have, etc., would rather, Vocabulary: verbs often confused | | | Week 2 | Pronunciation: weak form of have, Speaking: role-playing an argument | | | Week 3 | Listening: understanding an advice, Reading: identifying solutions to problems | | | Week 4 | 7-b) Grammar: verbs of the tenses, Vocabulary: body related glossary | | | Week 5 | Pronunciation: silent consonants, Speaking: guess what it is, describing photos | | | Week 6 | Listening: understanding instructions, Reading: understanding the principle of an experiment, | | | Week 7 | Colloquial English: talking about performances | | | Week 8 | 8-a) Grammar: the passives (all forms); have something done; it is said that ?, he is thought to ?
Vocabulary: crime and punishment related glossary | | | Week 9 | Midterm Exam | | | Week 10 | Pronunciation: the letter u and how to utter it, Speaking: beat the burglar, crime related topics | | | Week 11 | stening: using your knowledge of the world to help you understand formal advice,
Reading: understanding truth and lies | | | Week 12 | 8-b) Grammar: reporting verbs, Vocabulary: the media related glossary | | | Week 13 | Pronunciation: word stress and how to utter stressed syllables, Speaking: strange but true, the media | | | Week 14 | Listening: Identifying the main events in news stories, Reading: using heading to understand the main point of a paragraph | | | Week 15 | Revise and Check | | | Week 16 | Final exam | | | |
| 1 | Latham-Loenig C., Oxenden C. & Chomacki (2020). English File Upper-Intermediate: Student?s Book. (4th Edition). Oxford:
Oxford University Press. | | | |
| 1 | Ders kitabıyla ilgili çevrimiçi kaynaklar | | | |
| Method of Assessment | | Type of assessment | Week No | Date | Duration (hours) | Weight (%) | | Mid-term exam | 9 | 11/2017 | 1 | 50 | | End-of-term exam | 16 | 1/2018 | 1 | 50 | | |
| Student Work Load and its Distribution | | Type of work | Duration (hours pw) | No of weeks / Number of activity | Hours in total per term | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 7 | 8 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Total work load | | | 100 |
|