|
YDI1008 | English - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Mehmet Ali EKEN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orta-üst düzeyde İngilizce gramer yapılarını
kullanabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1, | ÖK - 2 : | Dil becerisini orta-üst düzeyde kullanabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni CEFR
kriterleri doğrultusunda belirlenmiş, B2
seviyesinde yapı ve kelimeler kullanarak
ifade eder. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | ÖK - 4 : | CEFR kriterleri doğrultusunda, B2
seviyelerinde, kendisi ve çevresi hakkındaki
kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | ÖK - 5 : | Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve
raporları okuyabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | 9-a) Dil bilgisi: karşıtlık ve amaç cümleleri, Kelime bilgisi: reklamcılık ve iş | | Hafta 2 | Telaffuz: İsim ve fiillerde vurgu değişikliği, Konuşma: Yanıltıcı reklamlar, reklamcılık ve iş dünyası | | Hafta 3 | Dinleme: açıklamaları anlama, Okuma: özgün metinle başa çıkma | | Hafta 4 | 9-b) Dil bilgisi: sayılamaz ve çoğul isimler, Kelime bilgisi: kelime oluşturma: önekler ve sonekleri | | Hafta 5 | Telaffuz: önek ve soneklerle kelime vurgusu, Konuşma: şehirler ve ilgili sözlük | | Hafta 6 | Dinleme: Yer adlarını anlama, Okuma: Avantaj ve dezavantajları belirleme | | Hafta 7 | Konuşma İngilizcesi: Reklamcılık hakkında konuşmak | | Hafta 8 | 10-a) Dil bilgisi: nicelik belirteçleri: all, every, both, vb., Kelime bilgisi: bilim ve ilgili terimler sözlüğü | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Telaffuz: Kelime ailelerinde vurgu, Konuşma: Bilim, gelecekteki olasılıklar hakkında konuşma | | Hafta 11 | Dinleme: Belirli açıklamaları anlama, Okuma: Spekülasyon dilini anlama | | Hafta 12 | 10-b) Dil bilgisi: artikel: belirli, belirsiz, Kelime bilgisi: dizim: kelime çiftleri | | Hafta 13 | Telaffuz: duraklama ve cümle vurgusu, Konuşma: topluluk önünde konuşma | | Hafta 14 | Dinleme: Yapılması ve yapılmaması gerekenleri belirleme, Okuma: Bağlamı anlama | | Hafta 15 | Gözden Geçir ve Kontrol Et | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Latham-Loenig C., Oxenden C. & Chomacki (2020). English File Upper-Intermediate: Student?s Book. (4th Edition). Oxford:
Oxford University Press. | | |
1 | Ders kitabıyla ilgili çevrimiçi kaynaklar | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 70 |
|