|
|
| YDI1008 | English - II | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Mehmet Ali EKEN | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Orta-üst düzeyde İngilizce gramer yapılarını
kullanabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1, | | ÖK - 2 : | Dil becerisini orta-üst düzeyde kullanabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni CEFR
kriterleri doğrultusunda belirlenmiş, B2
seviyesinde yapı ve kelimeler kullanarak
ifade eder. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | ÖK - 4 : | CEFR kriterleri doğrultusunda, B2
seviyelerinde, kendisi ve çevresi hakkındaki
kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | ÖK - 5 : | Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve
raporları okuyabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | 1 | | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | 7-a) Dil bilgisi: geçmiş zaman kipleri: must have, vb., would rather, Kelime bilgisi: fiiller sıklıkla karıştırılır | | | Hafta 2 | Telaffuz: have fiilinin zayıf hali, Konuşma: bir argümanı canlandırmak | | | Hafta 3 | Dinleme: açıklamaları anlama, Okuma: özgün metinle başa çıkma | | | Hafta 4 | 7-b) Dil bilgisi: fiillerin zamanları, Kelime bilgisi: gövdeyle ilgili sözlük | | | Hafta 5 | Telaffuz: sessiz ünsüzler, Konuşma: bunun ne olduğunu tahmin et, fotoğrafları tarif etme | | | Hafta 6 | Dinleme: Talimatları anlama, Okuma: Bir deneyin ilkesini anlama, | | | Hafta 7 | Konuşma İngilizcesi: performanslar hakkında konuşmak | | | Hafta 8 | 8-a) Dil bilgisi: edilgenler (tüm biçimler); bir şey yapmış olmak; ... olduğu söylenir, ... olduğu düşünülür
Kelime bilgisi: suç ve ceza ile ilgili sözlük | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Telaffuzu: U harfi ve nasıl telaffuz edilir, Konuşma: Hırsızı yenmek, suçla ilgili konular | | | Hafta 11 | Okuma: Resmi tavsiyeleri anlamanıza yardımcı olmak için dünya bilginizi kullanma
Okuma: Gerçeği ve yalanı anlama | | | Hafta 12 | 8-b) Dilbilgisi: raporlama fiilleri, Kelime bilgisi: medya ile ilgili sözlük | | | Hafta 13 | Telaffuz: duraklama ve cümle vurgusu, Konuşma: topluluk önüTelaffuz: Kelime vurgusu ve vurgulu hecelerin nasıl telaffuz edileceği, Konuşma: Garip ama gerçek, medyande konuşma | | | Hafta 14 | Dinleme: Haberlerdeki ana olayları belirleme, Okuma: Bir paragrafın ana fikrini anlamak için başlığı kullanma | | | Hafta 15 | Gözden Geçir ve Kontrol Et | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Latham-Loenig C., Oxenden C. & Chomacki (2020). English File Upper-Intermediate: Student?s Book. (4th Edition). Oxford:
Oxford University Press. | | | |
| 1 | Ders kitabıyla ilgili çevrimiçi kaynaklar | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 11/2017 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/2018 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 7 | 8 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|