|
|
| HIST1002 | Ataturk' s Principles and History of Revolution - II | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Veysel USTA | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur Üçüncü, Öğr. Gör. Veysel Usta, Öğr. Gör. Aziz Aşan | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | To give accurate information about Atatürk's Revolutions and the Atatürkist Thought system and the History of the Republic of Turkey, to train Turkish youth in line with the Kemalist Thought System. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | inkılâp ve benzeri kavramların temel özelliklerini, amaçlarını ve birbirleriyle ilişkilerini anlarlar. | 6 | 1, | | ÖK - 2 : | Atatürk'ün izlediği bağımsız ve onurlu dış politikanın önemini kavrayıp aynı düşünce ve davranışlara sahip olurlar. Atatürk'ün yurtta barış dünyada barış ilkesiyle, barış ve istikrarı koruma ve sürdürme bilinci kazanırlar. | 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Atatürk İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten savunucusu olma bilincine sahip olurlar. | 6 | 1, | | ÖK - 4 : | bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanırlar. | 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Revolutions in the political field, political parties and attempts to transition to multi-party political life, revolutions in the field of law, regulation of social life, innovations in the economic field, Turkish foreign policy in the period of 1923-1938, Turkish foreign policy after Atatürk, Principles of the Turkish Revolution: (Republican, Populism, Secularism, Revolutionism, Statism, Nationalism). Integrative Principles. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ulusal Ordunun Kurulması (Kuvay-ı Milliye, Düzenli Ordu) kurulması.
Güney ve Güney Doğu Cephesi.
| | | Hafta 2 | Doğu Cephesi TBMM-Sovyet Rusya İlişkisi, Ermeni Sorunu.
Ermenilerle yapılan Savaşlar, TBMM-Gürcistan ilişkisi
| | | Hafta 3 | Batı Cephesi (I. Ve II. İnönü Savaşları, Kütahya-Eskişehir Muharebesi.)
Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz.
| | | Hafta 4 | Ulusal Mücadelenin Toplumsal, Parasal ve Silah Kaynakları. Mudanya Ateşkes Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması. | | | Hafta 5 | Lozan Konferansı. Lozan Barışı, II. TBMM'nin açılması. | | | Hafta 6 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasal İnkılâplar) Cumhuriyet Döneminin ilk Siyasal Partileri, İzmir Suikastı, Menemen Olayı.
| | | Hafta 7 | Hukuk İnkılâbı Eğitim ve Kültür İnkılâbı (Cumhuriyet Döneminde Eğitim) | | | Hafta 8 | Harf İnkılâbı, Tarih, Dil ve Güzel Sanatlar alanında çalışmalar.
Sosyal Alanda yapılan İnkılâplar | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Ekonomik Alandaki Düzenlemeler. Milli Ekonomi Oluşturma Çalışmaları. | | | Hafta 11 | Atatürk Döneminde Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Politikası. 1923-1932 Dönemi Dış Politikası Olayları. | | | Hafta 12 | 1932-1939 Dönemi Dış Politika Olayları. Atatürk Dönemi Dış Politikasının Özellikleri. | | | Hafta 13 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye. II. Dünya Savaşı'nın Türkiye Açısından Sonuçları. | | | Hafta 14 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik.Halkçılık, Lâiklik.) | | | Hafta 15 | Atatürk İlkeleri (Devletçilik, Devrimcilik.)Atatürk'ün Bütünleyici İlkeleri. | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Mumcu, A., Özbudun, E., Feyzioğlu, T., Ülken, Y., Çubukçu, A. 1992; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara. | | | 2 | Atatürk, M. K., 2005; Nutuk, Alfa Yayınları, İstanbul. | | | 3 | Alpargu, M., Özçelik, İ., Yavuz, N., 2003; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 16/04/2025 | 30 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/06/2025 | 30 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|