|
|
| INTR1002 | Political History - II | 3+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Geçen yüzyılın tarihi olaylarının öğrenilmesi
| 1 | 1, | | ÖK - 2 : | Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemin analizi
| 1 | 1, | | ÖK - 3 : | Korolojik tarih okuması yerine sosyolojik incelemeye odaklanmak | 1 | 1, | | ÖK - 4 : | Mevcut çatışmaların ve tarihsel köklerinin analizi
| 1 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | - Avrupa'da Birinci Soğuk Savaş (s. 216-243)
| | | Hafta 2 | - Kargaşada Asya: Milliyetçilik, Devrim ve Soğuk Savaş'ın Yükselişi, 1945-1953 (s. 247-268)
| | | Hafta 3 | - The Developmental States, Japonya, G. Kore ve Tayvan, 1945-2007 (s. 335-354)
| | | Hafta 4 | - Arap-İsrail Çatışmasının Kökenleri, 1900-1948 (s. 107-130)
| | | Hafta 5 | - Vietnam Savaşları (s. 295-312)
| | | Hafta 6 | - Tarafsızlık, Kalkınma ve Üçüncü Dünyanın Yükselişi, 1945-200 (s. 315-333)
| | | Hafta 7 | - Soğuk Savaştan Détente'ye, 1962-1979 (s. 271-292)
| | | Hafta 8 | - Çin Halk Cumhuriyeti ve Kuzey Kore: İdeoloji ve Milliyetçilik (s. 357-376)
| | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | - Arap-İsrail Çatışması, 1949-2007 (s. 429-453)
| | | Hafta 11 | - Afrika: Dekolonizasyon ve Bağımsızlık, 1945-2007 (s. 404-427)
| | | Hafta 12 | - Soğuk Savaşın Sonu ve 'Yeni Dünya Düzeni', 1980-2000 (s. 480-499)
| | | Hafta 13 | - Yeni Bir Avrupa'nın Yükselişi: Avrupa Entegrasyonunun Tarihi, 1945-2007 (s. 501-520)
| | | Hafta 14 | - Dünya Tarihindeki Güncel Sorunlar | | | Hafta 15 | - Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | 1. Anthony Best. Etc. International History of the Twentieth Century and Beyond, USA: Routledge, 2008.
| | | 2 | 2. Henry Kissenger, Diplomacy, Simon & Schuster; 2003.
| | | 3 | 3. Other readings will be given during the course. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/04/2022 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2022 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | | Arasınav için hazırlık | 30 | 1 | 30 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 6 | 1 | 6 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|