|
|
| INTR2011 | Public Diplomacy | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Ebru BİRİNCİ | | Diğer Öğretim Üyesi | Assoc. Prof. Vahit GÜNTAY | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders temel olarak kamu diplomasisi kavramını ve temel dinamiklerini çeşitli teorik perspektifler ve küresel örneklerle hem tarihsel hem de güncel uygulamalar açısından tartışmayı ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Kamu diplomasisini ve temel özelliklerini tanımlar. | 2 - 8 | 1, | | ÖK - 2 : | Kamu diplomasisinin kavramları, yaklaşımları, tarihi, gelişimi, araçları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 - 8 | 1, | | ÖK - 3 : | Kamu diplomasisi programlarının etkisini ölçer ve değerlendirir. | 2 - 8 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders, kamu diplomasisinin amaçlarını, yöntemlerini ve sınırlarını kapsamakta ve kamu diplomasisinin teorik temelleri ve farklı dinamikleri hakkında bir anlayış sunmaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ders Giriş, Ders İçeriği ve İzlencesinin Tanıtımı | | | Hafta 2 | Kamu Diplomasisinin Tanımı, Kökenleri ve Tarihsel Gelişimi: Geleneksel Diplomasi ve Kamu Diplomasisi Arasındaki Farklar | | | Hafta 3 | Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç | | | Hafta 4 | Bir Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Kültürel Diplomasi | | | Hafta 5 | Ulus Markalama ve İmaj Yönetimi | | | Hafta 6 | Dijital Diplomasi ve Sosyal Medyanın Rolü | | | Hafta 7 | Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Örgütler | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: ABD | | | Hafta 10 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Türkiye | | | Hafta 11 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Çin | | | Hafta 12 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Japonya | | | Hafta 13 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Rusya | | | Hafta 14 | Kamu Diplomasisi Küresel Örnekler: Güney Kore | | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Snow, N. 2020; Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, the Taylor & Francis Group. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | | Diğer 2 | 4 | 4 | 16 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|