|
|
| INTR1003 | Political History - I | 3+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yücel BULUT | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, siyasi ve diplomatik tarihteki önemli olay ve gelişmeleri tasvir eder ve karşılaştırır. | 1 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | Öğrenci çağdaş gelişmeleri tarihsel bir perspektiften eleştirel bir şekilde yansıtır. | 1 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Öğrenci, uluslararası ilişkiler tarihindeki askeri, siyasi ve diplomatik ?devrimleri? değerlendirir ve değerlendirir. | 1 - 6 | 1, | | ÖK - 4 : | Öğrenci, Batı ve Orta Avrupa'da 'reelpolitik'in ve ulus-devletlerin yükselen gücünün tarihsel gelişimini tanımlar. | 1 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Siyasi tarihe giriş | | | Hafta 2 | 1618'den 1660'a Otuz Yıl Savaşlarına Odaklanma | | | Hafta 3 | Avrupa'nın Askeri ve Deniz Kuvvetlerinin Yükselişi | | | Hafta 4 | 1763'ten 1814'e kadar Fransız Devrimi/Napolyon Savaşlarına Odaklanma | | | Hafta 5 | Viyana Düzeni | | | Hafta 6 | 1830 ve 1848 İhtilalleri | | | Hafta 7 | Almanya'nın Birleşmesi Savaşları | | | Hafta 8 | Arasınava Hazırlık | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Almanya'nın Birleşmesi | | | Hafta 11 | Bismarck?ın Dünyası | | | Hafta 12 | İtalya'nın Birleşmesi | | | Hafta 13 | 1871'den 1918'e Birinci Dünya Savaşı'na Odaklanma | | | Hafta 14 | Birinci Dünya Savaşı'nın Nedenleri | | | Hafta 15 | Final Sınavına hazırlık | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Pilbeam, P. (2012). Themes in modern European history 1780-1830. Routledge. | | | 2 | Waller, B. (Ed.). (2002). Themes in Modern European History 1830-1890. Routledge. | | | 3 | Cook, C., & Stevenson, J. (2004). The Routledge companion to modern European history since 1763. Routledge. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|