|
|
| ISL2026 | Örgütsel Davranış | 3+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Taner ACUNER | | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. TANER ACUNER, DOÇ. DOÇ. DR. TÜLAY İLHAN NAS | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Organizasyonel davranış temel bilgilerini vermek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.
| 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 2 : | Örgütsel davranış teorilerini (motivasyon, liderlik, grup, çatışma, iletişim) açıklayabilirler.
| 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 3 : | Örgütsel davranış teorilerini örnek olaylar aracılığı ile uygulayabilirler. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 4 : | Örgütsel davranış teorilerini kullanarak örnek olay verilerini planlayabilirler. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 5 : | Örgütsel davranış teorilerini özetleyebilirler. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Örgütlerde davranış, haberleşme, yönetimde otorite-güç ve etkileme, yöneticilik ve liderlik, organizasyonlarda gruplar, yöneticilik ve motivasyon, organizasyonlarda çatışma ve yönetimi, organizasyonlarda değişim ve yönetimi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | post- modern yaklaşım (toplam kalite yönetimi, ISO 9000 standartları) | | | Hafta 2 | post-modern yaklaşım (temel yetenek, dış kaynaklardan yararlanma, şebeke organizasyonlar, süreç yenileme) | | | Hafta 3 | post-modern yaklaşım (kıyaslama, personeli güçlendirme, stratejik ortaklıklar, küçülme, öğrenen organizasyonlar, sanal organizasyonlar) | | | Hafta 4 | post-modern yaklaşım (seri uyarlama, balanced scorecard, kurumsal şirket yönetimi) | | | Hafta 5 | örgütlerde davranış | | | Hafta 6 | iletişim | | | Hafta 7 | güç-otorite ilişkileri ve yönetime etkileri | | | Hafta 8 | yönetim ve liderlik | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | yönetim ve liderlik | | | Hafta 11 | organizasyonlarda gruplar | | | Hafta 12 | yönetim ve motivasyon | | | Hafta 13 | yönetim ve motivasyon | | | Hafta 14 | örgütlerde çatışma ve çatışmanın yönetimi | | | Hafta 15 | örgütlerde değişim ve değişim yönetimi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Koçel, T. 2005; İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınları, İstanbul | | | |
| 1 | Eren, E. 2000; Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|