|
|
| ISL3019 | Yönetim Psikolojisi | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Özgün ATALAY | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kader ŞAHİN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Yönetim Psikolojisi dersinin amacı, örgütlerde çalışan bireylerin ve yöneticilerin davranışlarını psikolojik açıdan analiz ederek, iş ortamındaki verimliliği, etkileşimi ve uyumu artırmaktır. Bu ders, öğrencilerin motivasyon, algı, tutum, liderlik, stres yönetimi ve grup dinamikleri gibi psikolojik kavramları tanımasını ve bu kavramları örgütsel sorunları çözmede uygulayabilmesini hedefler. Ayrıca, öğrencilerin birey-örgüt etkileşimini daha iyi anlayarak etkin yönetim ve iletişim becerileri geliştirmesi amaçlanır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Yönetim psikolojisinin temel kavramlarını ve kuramsal yaklaşımlarını tanımlayabilirler. | 1 - 2 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | Bbireysel ve örgütsel düzeyde psikolojik süreçlerin çalışan davranışları üzerindeki etkilerini analiz edebilir ve açıklayabilirler. | 1 - 2 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Yönetim ve iletişim süreçlerinde psikolojik bilgileri kullanarak sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilirler. | 1 - 2 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Yönetim Psikolojisi dersi, yöneticilerin ve çalışanların bireysel ve grup düzeyindeki psikolojik süreçlerini anlamaya yönelik bir derstir. Bu derste motivasyon, liderlik, algı, tutum, kişilik, karar verme ve stres gibi konular ele alınır. Temel amaç, örgüt içinde insan davranışlarını açıklamak, öngörmek ve yönlendirebilmektir. Ayrıca, iş yerindeki psikolojik faktörlerin verimlilik, bağlılık ve iş tatmini üzerindeki etkileri tartışılır. Öğrencilere hem teorik bilgiler sunulur hem de vaka analizleri ve uygulamalarla pratik beceriler kazandırılır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Yönetim Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | | | Hafta 2 | Yönetimde İnsan Davranışının Psikolojik Temelleri | | | Hafta 3 | Yönetimde İnsan Davranışının Psikolojik Temelleri | | | Hafta 4 | Algı, Tutum ve Bireysel Farklılıklar | | | Hafta 5 | Kişilik Kuramları ve İş Hayatındaki Yansımaları | | | Hafta 6 | Kişi-iş uyumu, kişi-örgüt uyumu, sosyalizasyon, iş yaşam dengesi, iş aile çatışması, iş dizaynları | | | Hafta 7 | Kurumlarda çeşitlilik, çeşitliliğin türleri, avantaj ve dezavantajları, çeşitliğin yönetimi, çeşitliliğin kurumsal performansa olan etkisi | | | Hafta 8 | Kurumlarda çeşitlilik, çeşitliliğin türleri, avantaj ve dezavantajları, çeşitliğin yönetimi, çeşitliliğin kurumsal performansa olan etkisi | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | İşletmelerde Saldırganlık ve Yardımsever davranışlar | | | Hafta 11 | Gruplar, Grup türleri, Grup dinamikleri | | | Hafta 12 | Örgütlerde Güç ve Politika | | | Hafta 13 | Kültür Kavramı, Kurum Kültürü, Kurum Kültürü Tipolojileri, Ulusal Kültür, Ulusal Kültür Tipolojileri, Kurum Kültürü ile Ulusal Kültür Arasındaki Farklılıklar, Kültürler Arası Farklılaşma Gibi Unsurların İşletme Yönetimine Olan Etkileri | | | Hafta 14 | Kültür Kavramı, Kurum Kültürü, Kurum Kültürü Tipolojileri, Ulusal Kültür, Ulusal Kültür Tipolojileri, Kurum Kültürü ile Ulusal Kültür Arasındaki Farklılıklar, Kültürler Arası Farklılaşma Gibi Unsurların İşletme Yönetimine Olan Etkileri | | | Hafta 15 | Yönetimin Kara Kutusu: Negatif İş Yeri Davranışları (işyerinde üretkenlik karşıtı davranışlar, örgüt yararına etik olmayan davranışlar, mobbing vb.) | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge. Örgütsel Davranış, Nobel Yayıncılık | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | ../../2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | ../../2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 3 | 33 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|