Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) 
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) 
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL2037Satış Gücü Yönetimi3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hatice Dilara KESKİN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Satış ve satış yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve yöntemleri ortaya koymaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : satış ve satış yönetiminin temelini oluşturan kavramları tanımlayabilirler.1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 101
ÖK - 2 : satış sürecinin nasıl yönetileceğini açıklayabilecekler.1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 101
ÖK - 3 : satış gücünün nasıl motive edileceğini gösterebilirler.1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 101
ÖK - 4 : satış bütçesi hazırlayabilir ve satış planlaması yapabilirler. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 101
ÖK - 5 : satış gücü performansını değerlendirebilirler.1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 101
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama ve satış, satış ve satışçılık mesleği, satış süreci, satış sunumu, itirazları karşılama yöntemleri, satış kapama, satış yönetimi, satış elemanlarının seçimi, eğitimi, motivasyonu, ödüllendirilmesi ve performanslarının değerlendirilmesi ve satış gücünün belirlenmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlama ve satış
 Hafta 2Satış ve satışçılık mesleği
 Hafta 3Tüketim psikolojisi ve satın alma motifleri
 Hafta 4Satışta iletişimin rolü
 Hafta 5Satış süreci
 Hafta 6Satış sunumu
 Hafta 7Satışta itirazları karşılama ve satış kapama
 Hafta 8Satış yönetimi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Satış planlama ve bütçeleme
 Hafta 11Satış gücünün belirlenmesi ve yetiştirilmesi
 Hafta 12Satış gücünün motivasyonu
 Hafta 13Satışta performans değerlendirme
 Hafta 14Perakende satış noktası
 Hafta 15Gelecekte satışçılık mesleği
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, A. H. ve Altunışık R. 2007; Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya.
 
İlave Kaynak
1Yükselen, C. 2007; Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 13/11/2017 40 50
Dönem sonu sınavı 16 02/01/2018 45 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 7 2 14
Arasınav .4 1 .4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 3 24
Dönem sonu sınavı .45 1 .45
Toplam Çalışma Yükü122.85