|
|
| YDB1003 | İngilizce - I | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İŞLETME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Polat ÇİÇEK | | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Emek Teorisinin temellerine yönelik konular hakkında bilgi vermek, karşılaşılan ekonomik ve sosyal problemlerin daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | iş piyasalarının teorik ve reel olarak tanımlayabilecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 2 : | iş piyasası hareketlerini ve belirleyicilerini kavrayacak. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 3 : | iş piyasasındaki verilerini toplama ve sergileyecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 4 : | iş piyasasındaki faaliyetlerin istihdam ve işsizliğe etkisini belirleyebilecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | ÖK - 5 : | işgücü hareketliliği, istihdam, işsizlik ile ücretler vb. arasındaki ilişkinin özetleyebilecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Çalışma kavramı ve işçi sınıfının doğuşu, çalışma ekonomisinde temel kavramlar ve alternatif yaklaşımlar, post-keynesyen iktisat, kurumcu iktisat, neo-klasik emek arzı ve talebi, ücret teorileri. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | İş (emek) piyasası kavramı; türleri ve uygulanan politikalar | | | Hafta 2 | İş piyasası politikaları ve Türkiye tahlili | | | Hafta 3 | Emek seyyaliyeti ve işçi devri | | | Hafta 4 | Emek mobilitesi türleri, emek göçünün belirleyicileri ve sonuçları | | | Hafta 5 | İş piyasası düzenlemeleri, aktif-pasif tedbirler | | | Hafta 6 | Emek arzı | | | Hafta 7 | Nüfus ve işgücünün yapısı,istihdam ve yapısı | | | Hafta 8 | İşsizlik, türleri ve çareleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Ücret kavramı ve teorileri,ücret sistemleri ve ücret farklılıkları | | | Hafta 11 | Verimlilik, emek verimliliği | | | Hafta 12 | Sendikacılık ve toplu sözleşme sistemi | | | Hafta 13 | Türkiye'de sendikacılık ve toplu sözleşme sisteminin işleyişi | | | Hafta 14 | TSS- Tam istihdam ve enflasyon, milli ücret ve gelirler politikası | | | Hafta 15 | Sendikaların verimlilik, MG ve ücret payı üzerindeki etkisi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Elliot, R. 1997; Karşılaştırmalı Çalışma Ekonomisi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, Yayın No: 210, Ankara. | | | |
| 1 | Zaim, S. 1997; Çalışma Ekonomisi, Filiz Kitabevi, İstanbul. | | | 2 | Biçerli, M. K. 2007; Çalışma Ekonomisi, Beta, İstanbul. | | | 3 | Lordoğlu, K. 2003, Çalışma İktisadı, Der Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 9/11/2016 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 7/1/2017 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|