|
|
| IKT3002 | Para Politikası | 3+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ezgi BADAY YILDIZ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Metin BERBER | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere başta para politikası amaç, araç ve uygulamaları, para politikası stratejileri, parasal aktarım mekanizmaları ve parasal krizler olmak üzere para politikası konusunda lisans düzeyinde bilgi vermektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Para politikasının genel yapısı, amaçları ve araçları kavranacaktır | 3 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | Para politikası araçlarının kullanımını, para politikası stratejileri, parasal aktarım mekanizmasının işleyişi ve para maliye ve para-fiskal politikaların nasıl uygulandığı öğrenilecektir | 3 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Makroekonomik analiz tekniklerini kullanılarak, parasal ve reel kesim arasındaki etkileşim mekanizmalarını herhangi bir ekonomi özellikle de Türkiye ekonomisi için analiz edebilecektir. | 3 - 6 | 1, | | ÖK - 4 : | Ekonomik istikrar tedbirleri ve para politikaları uygulayan kurumlar tarafından ulaşılan tecrübeler öğrenilecektir. | 3 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Para politikasının genel yapısı, Para Politikası Ana Amaçları, Birbiriyle Çelişen ve Birbirini Tamamlayan Amaçlar, Para Politikası Ara Amaçları, Para Politikası Araçları: Geleneksel/Geleneksel Olmayan Araçlar, Para Politikası Araçları: Kantitatif/Selektif Araçlar, Para Politikası Stratejileri: Nominal çapanın rolü, Para Politikası Stratejileri: Parasal Hedefleme, Döviz Kuruna Dayalı Stratejiler, Enflasyon Hedeflemesi, Parasal Aktarım Kanalları, Parasal Aktarım Mekanizmasını Etkileyen Faktörler, Makro Ekonomik Kriz Çeşitleri: Reel Krizler/Finansal Krizler, Parasal Krizler/2008 Küresel Mali Krizi |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ekonomi Politikaları ve Sınıflandırmalar | | | Hafta 2 | Para Politikasının Genel Yapısı | | | Hafta 3 | Para Politikası Ana Amaçları | | | Hafta 4 | Birbiriyle Çelişen ve Birbirini Tamamlayan Amaçlar
| | | Hafta 5 | Para Politikası Ara Amaçları | | | Hafta 6 | Para Politikası Araçları: Geleneksel Araçlar | | | Hafta 7 | Para Politikası Araçları: Kantitatif Araçlar
| | | Hafta 8 | Para Politikası Araçları: Selektif Araçlar | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Para Politikası Araçları: Geleneksel Olmayan Araçlar | | | Hafta 11 | Para Politikası Stratejileri: Nominal çapanın rolü | | | Hafta 12 | Para Politikası Stratejileri: Parasal Hedefleme, Döviz Kuruna Dayalı Stratejiler, Enflasyon Hedeflemesi | | | Hafta 13 | Parasal Aktarım Kanalları | | | Hafta 14 | Parasal Aktarım Mekanizmasını Etkileyen Faktörler | | | Hafta 15 | Makro Ekonomik Kriz Çeşitleri: Reel Krizler/Finansal Krizler, Parasal Krizler/2008 Küresel Mali Krizi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Özyurt, H. 2015;Para Teorisi ve Politikası, Aksakal Kitapevi, Trabzon | | | |
| 1 | Özatay, F. 2015;Parasal İktisat Kuram ve Politika, Efil Yayınevi, Ankara | | | 2 | Mishkin, F. S. Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar İktisadı, 2016-Sekizinci Baskıdan Çeviri (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Nazım Engin) | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 04/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 17 | 2 | 34 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|