|
|
| IKT3016 | İktisadi Büyüme ve Kalkınma - II | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram GÜNGÖR | | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Bayram GÜNGÖR, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin asıl amacı, öğrencilerin farklı ülke ve ülke gruplarının sosyo ekonomik yapıları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | kalkınma ekonomisi modellerini listeleyebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | modelleri irdeleyebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | modellerin uygulanabilirliğini tetkik edebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 4 : | modellerin sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 5 : | modellerle ilgili politika önerileri oluşturabilecektir. | 2 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Kalkınma Ekonomisinin Gelişimi, Gelişmişlik Kriterleri, Ülkelerin Sınıflandırması, Az gelişmiş Ülkelerin Profili, Kalkınma Teorileri, Kalkınma Stratejileri, Kalkınmanın Finansmanı, Kalkınma Örnekleri, Küreselleşme ve Kalkınma İlişkisi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Kalkınma ekonomisine giriş
| | | Hafta 2 | Kalkınmanın ölçülmesi:İnsani gelişme indeksi
| | | Hafta 3 | Kalkınmanın Ölçülmesi:cinsiyete dayalı insani gelişme indeksi, güç indeksi
| | | Hafta 4 | Nüfus ve kalkınma
| | | Hafta 5 | Göç:Harris-Todaro model
| | | Hafta 6 | Yapısal dönüşüm modeli-Arthur Lewis, gelişme aşamaları modeli-Rostow | | | Hafta 7 | O-Ring Modeli:Kremer
| | | Hafta 8 | Fakirliğin Kısır Döngüsü modeli:Nurkse | | | Hafta 9 | Arasınav
| | | Hafta 10 | Sürdürülebilir kalkınma:Küresel ısınma
| | | Hafta 11 | Tarım ve kalkınma
| | | Hafta 12 | Gelir dağılımı ve kalkınma
| | | Hafta 13 | Faktör donatımı | | | Hafta 14 | Kamu | | | Hafta 15 | Kültür
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA | | | 2 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 05/04/2021 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/05/2021 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|