|
|
| IKT2002 | Makro İktisat - II | 3+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Osman Murat TELATAR | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin ana akım makro iktisat okullarının görüşlerini anlayabilme ve karşılaştırabilme becerilerini geliştirebilmektir.
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | makro ekonomik terminolojiyi öğrenebilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 2 : | makro iktisat teorisinin yapısını anlayabilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 3 : | modern makro iktisat okullarını karşılaştırabilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 4 : | güncel iktisadi olayları ve makro ekonomik politikaları analiz edebilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 5 : | para ve maliye politikalarının etkilerini tartışabilirler. | 1 - 2 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Klasik makro teori, Keynesyen makro teori, monetarist makro teori, yeni klasik makro teori, reel konjonktür teorisi, yeni Keynesyen makro teori, diğer makro iktisat okulları. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Klasik makro iktisat teori, Klasiklerin temel önerileri, istihdam ve üretimin belirlenmesi, Say Yasası, paranın miktar teorisi
| | | Hafta 2 | Klasik denge modelinin politika sonuçları, para politikası, maliye politikası | | | Hafta 3 | Keynes'in Genel Teorisi, Keynes'in temel görüşleri, Keynes'in emek piyasası analizi, Keynes'in Say Yasasını reddetmesi, Keynes ve paranın miktar teorisi, Keynes'in Genel Teorisi'sinin üç yorumu | | | Hafta 4 | Ortodoks keynesyen okul,ortodoks keynesyen okul ve Keynes'in yeniden yorumlanması,IS-LM modeli,para piyasasında denge,mal piyasasında denge,Keynesyen modelde eksik istihdam dengesi | | | Hafta 5 | Paracı makro iktisat teori, paranın miktar teorisinin yeniden formüle edilmesi, para ve maliye politikası, uyumcu beklentili Phillips eğrisi | | | Hafta 6 | Paracı makro iktisat teori,uyumcu beklentili Phillips eğrisi analizi, ödemeler bilançosu teorisine ve döviz kurunun belirlenmesi sürecine paracı yaklaşım | | | Hafta 7 | Yeni klasik makro teori, yeni klasik makro modelin yapısı,rasyonel beklentiler hipotezi | | | Hafta 8 | Yeni klasik makro teori,rasyonel beklentiler hipotezinin sonuçları,yeni klasik makro teorinin politika sonuçları, para ve maliye politikası
| | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Reel konjonktür teori, temel öneriler, parasaldan reel konjonktür teorisine geçiş, tarihi açıdan reel konjonktür teorisi, rastgele değişmelere karşı konjonktür dalgaları, arz yönlü şoklar, reel konjonktür teori | | | Hafta 11 | Reel konjonktür teori,reel konjonktür toplam talep-toplam arz modeli, reel konjonktür teorinin politika sonuçları, paranın yansızlığı | | | Hafta 12 | Yeni keynesyen teori, yeni Keynesyen teorinin temel öneri ve özellikleri, parasal ve reel katılıklar, yeni Keynesyen konjonktür teorisi, hysteresis etkisi ve işsizlik | | | Hafta 13 | Yeni keynesyen teori ve politika sonuçları, para politikası, maliye politikası | | | Hafta 14 | Avusturya okulu, Avusturya okulu ve konjonktürel dalgalanmalar, Mises-Hayek modeli, rasyonel beklentilerin Avusturya yorumu | | | Hafta 15 | Post-keynesyen okul, genel görüşler, rasyonel beklentilerin post-keynesyen yorumu,Avusturya ve post-keynesyen okullarının karşılaştırılması | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Ünsal, E. M. 2013; Makro İktisat, İmaj Yayınları, 10. Baskı, Ankara | | | 2 | Ünsal, E. M. 2013; Makro İktisat, İmaj Yayınları, 10. Baskı, Ankara | | | 3 | Bocutoğlu, E. 2012; Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, Murathan Yayınevi, Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, Trabzon | | | 4 | Bocutoğlu, E. 2012; Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, Murathan Yayınevi, Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, Trabzon | | | |
| 1 | Snowdan, B.; Vane, H.; Wynarczyk, P. 1994; A Modern Guide to Macroeconomics An Introduction to Competing Schools of Thought, Edward Elgar Publishing Limited, UK | | | 2 | Snowdan, B.; Vane, H.; Wynarczyk, P. 1994; A Modern Guide to Macroeconomics An Introduction to Competing Schools of Thought, Edward Elgar Publishing Limited, UK | | | 3 | Froyen, Richard T. 2005; Macroeconomics Theories and Policies, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, USA. | | | 4 | Froyen, Richard T. 2005; Macroeconomics Theories and Policies, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, USA. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 04/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14 | 1 | 14 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|