|
|
| IKT3003 | İktisadi Büyüme ve Kalkınma - I | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram GÜNGÖR | | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Bayram GÜNGÖR, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Dersin asıl amacı öğrencilerin ekonomik büyüme kavramı, ekonomik büyümenin belirleyicileri ve kaynakları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. Bu ders özellikle beşeri sermaye, tasarruf, sermaye birikimi ve üretim arasındaki ilişkileri ortaya koymaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | ekonomik büyüme modellerini listeleyebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | büyüme modellerinin ekonomi üzerindeki etkilerini gösterebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | modellerin uygulanabilirliğini değerlendirebilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 4 : | büyüme modellerinin detaylı değerlendirmesini yapabilecektir. | 2 - 6 | 1, | | ÖK - 5 : | sonuçlara göre politika önerileri oluşturabilecektir. | 2 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Büyüme Teorisine Giriş, Büyüme Modelleri: Klasik, Keynesyen, Neo- Klasik, Endojen Büyüme Modelleri, Beşeri Sermaye, Teknoloji, Verimlilik, Etkinlik, Dış Ticaret, Globalleşme, Bölgeselleşme |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Ekonomik büyüme teorilerine giriş | | | Hafta 2 | Klasik dönem öncesi ekonomik büyüme yaklaşımları | | | Hafta 3 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları:Smith,Ricardo | | | Hafta 4 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları:Marx, Malthus | | | Hafta 5 | Keynesyen büyüme modeli | | | Hafta 6 | Harrod-Domar büyüme modeli | | | Hafta 7 | Neoklasik büyüme modeli:Solow | | | Hafta 8 | Endojen Büyüme Modelleri:Romer | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Endojen büyüme modelleri:Lucas, Barro | | | Hafta 11 | Verimlilik | | | Hafta 12 | Etkinlik | | | Hafta 13 | Teknoloji | | | Hafta 14 | Nüfus | | | Hafta 15 | Faktör donatımı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA | | | 2 | Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 226 |
|