|
|
| BIY2005 | Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bilal KUTRUP | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ufuk BÜLBÜL | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | 5 Gün staj | | | | Dersin Amacı: | | Omurgasız hayvanların karaekteristik özellikleri, ekosistemde bulundukları yer ve rolleri hakkında öğrenciyi bilinçlendirmek |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | hayvanlarda tür kavramı, oluşumları ve rollerini açıklayabilir. | 1 - 2 - 5 | 1,3,4 | | ÖK - 2 : | çevrelerindeki her hangi bir omurgasız hayvanın sistematiğini ve ekosistemdeki rollerini bilebilir | 1 - 2 - 5 | 1,3,4 | | ÖK - 3 : | ekosistemdeki rollerini ve ekonomik değerlerini açıklayabilirler | 1 - 2 - 5 | | | ÖK - 4 : | omurgasız hayvanların doğadan yakalanmalarını bilebilir. | 1 - 2 - 5 | 3,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Tek hücreli hayvanlar, Çok hücreli hayvanlar (Süngerler, Polipler, deniz anaları, Taraklı hayvanlar, Yassı kurtlar, yuvarlak ve halkalı kurtlar, yumuşakcalar, Eklem bacaklılar ve Derisi dikenliler.) Arazi çalışması. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Sistematik nedir ve yararları. | | | Hafta 2 | Tek hücreli hayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri. | | | Hafta 3 | Süngerler, Sölenretarlılar ve Taraklı hayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | | Hafta 4 | Süngerler ve Colenteratlılar'ın ekolojik rolleri ile ilgili film gösterisi
| | | Hafta 5 | Yassı kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | | Hafta 6 | Rotiferler ve yuvarlak kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | | Hafta 7 | Halkalı kurtların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | | Hafta 8 | Yumuşakcalıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
Ayrıca 6, 7 ve 8 haftalarda görülen hayvanların yerinde (KTÜ sahl tesislerini oldu alandaki deniz kenarı) incelenmesi
| | | Hafta 9 | ara sınav | | | Hafta 10 | Kafadan bacaklıların ecolojik rolleri ile ilgili film gösterisi | | | Hafta 11 | Antensiz eklem bacaklıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | | Hafta 12 | Antenli eklem bacaklıların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri.
| | | Hafta 13 | Eklem bacaklıların ecolojik rolleri ile ilgili film gösterisi | | | Hafta 14 | Miyrapodların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri | | | Hafta 15 | Derisi dikenlihayvanların sistematiği, anatomisi ve ekolojik rolleri
| | | Hafta 16 | dönem sonu sınav | | | |
| 1 | Salman, S. 2004; Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Gazi Üniversitesi, Ankara. | | | |
| 1 | Demirsoy, A.1995; Yaşamın Temel Kuralları, Hacettepe yayınları, çilt II, Ankara. | | | 2 | Ders notları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/01/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 4 | 4 | 16 | | Ödev | 2 | 5 | 10 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 1 | 5 | | Diğer 2 | 25 | 51 | 1275 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 1425 |
|