|
|
| JLJ2021 | Paleontoloji | 2+0+1 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve ÖZYURT | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Paleontolojinin ana hatları ile kayaçlar içerisinde yaygın olarak bulunan bazı fosil gruplarının temel özelliklerine değinilmekte ve laboratuarda mevcut olan fosil örnekler üzerinde bu özellikler incelenmektedir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Paleontolojinin temel kurallarını kavrar | 1.2 | 1,4, | | ÖK - 2 : | Ana fosil gruplarını tanımlayabilir | 1.2 | 1,4, | | ÖK - 3 : | Bazı fosil taksonlar yardımıyla tortul kayaçları yaşlandırabilir | 1.2 | 1,4, | | ÖK - 4 : | Fosiller yardımıyla kayaçların genel çökelme ortamlarını yorumlayabilir | 1.2 | 1,4, | | ÖK - 5 : | Yeryüzünde organik hayatın gelişimini anlayabilir | 1.2 | 1,4, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Paleontolojinin tanımı. Fosil tanımı. Fosillerin korunma şekilleri. İz fosiller. Takson ve taksonomi (sistematik) . Tür tanımı. Paleontolojide yazım kuralları. Paleontolojide adların türetilmesi. Cins ve/veya tür mertebesinde yeni bir takson tanımlandığında uyulması gereken kurallar. Denizel yaşam ortamları ve hayvanların yaşam şekillerine göre sınıflandırılması. Omurgasız filumları: Porifera, Archaeocyatha, Coelenterata, Bryozoa, Brachiopoda, Mollusca (Pelecypoda, Gastropoda, Cephalopoda) , Arthropoda, Echinodermata, Hemichordata (Graptolithina) . Mikropaleontoloji: Foraminiferler, Radiolaria, Calpionella, algler. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Paleontolojinin tanımı. Fosiller ve fosilleşme. Fosillerin korunma tarzları.
Takson ve taksonomi. Türün tanımı.
| | | Hafta 2 | Paleontolojik nomenklatür. Denizel organizmaların hareketliliklerine göre
sınıflandırılması. Denizel çökelme ortamları. Jeolojik zaman ölçeği. | | | Hafta 3 | Porifera, Archaeocyatha, Coelenterata (Rugosa, Tabulata and Scleractinia)
| | | Hafta 4 | Bryozoa, Brachiopoda
| | | Hafta 5 | Pelecypoda, Gastropoda
| | | Hafta 6 | Cephalopoda (Nautiloidea, Ammonoidea, Belemnoidea)
| | | Hafta 7 | Cephalopoda
| | | Hafta 8 | Arthropoda (Trilobita)
| | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Echinodermata (Echinoidea, Crinoidea, Cystoidea, Blastoidea, Stelleroidea)
| | | Hafta 11 | Echinodermata, Hemichordata (Graptolithina)
| | | Hafta 12 | Mikrofosiller (Foraminiferler)
| | | Hafta 13 | Microfosiller (Radiolarialar, Calpione and Algler) | | | Hafta 14 | Laboratuar sınavı
| | | Hafta 15 | Mikroskop uygulaması
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Çapkınoğlu, Ş. 2004. Paleontoloji. Ders notu, 88 s. | | | |
| 1 | Black, R.M., 1970, The Elements of Palaeontology. Cambridge University Press,
Cambridge, 339 p.
| | | 2 | Milsom, C. and Rigby, S. 2010. Fossils at a Glance. Wiley-Blackwell, UK,159 p. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9. hafta | | 1.5 saat | 25 | | Uygulama | 14. Hafta | | 1 saat | 25 | | Dönem sonu sınavı | 16. Hafta | | 2 saat | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 132.5 |
|