|
JLJ1009 | Jeoloji Mühendisliğine Giriş | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Fatma GÜLTEKİN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emel ABDİOĞLU YAZAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yeni başlayan öğrencilere Jeoloji Mühendisliği mesleğini, çalışma alanlarını, bölümü ve bölüm derslerini tanıtmak. Ulusal ve uluslararası düzeyde görev alabilecek nitelikte mühendis olmak için gerekli bilgi ve becerileri öğretmek ve önemini kavratmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | KTÜ ve Jeoloji Mühendisliği Bölümü hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 8.1 | 1, | ÖK - 2 : | Bilgiye erişme yollarını öğrenmiş, yaşam boyu öğrenmenin bilincine sahip olacaklardır | 8.1 - 8.2 | 1, | ÖK - 3 : | Mesleklerinde nitelikli olmak için gerekli donanım ve becerilerin farkında olacaklardır | 8.1 - 8.2 | 1, | ÖK - 4 : | Öğrenimleri boyunca gerekli yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 8.1 - 8.2 | 1, | ÖK - 5 : | Etkin yazılı ve sözlü sunum becerileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 8.2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
KTÜ ve Jeoloji Mühendisliği Bölümünün Tanıtımı; Jeoloji Mühendisliğinin İşlevleri ve İlgi Alanları; Diğer Mühendislik Dallarıyla İlişkileri; İyi Bir Jeoloji Mühendisi olmak için gerekenler, Jeoloji Mühendislerinin Çalışma Alanları; Eğitim ile ilgili yönetmelikler; Değişim programları hakkında bilgilendirme; Rapor yazma ve sunum yapma hakkında bilgilendirme;
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Üniversite ve alt birimlerin tanıtımı | | Hafta 2 | Jeoloji Mühendisliği çalışma konularının tanıtılması | | Hafta 3 | Eğitim-öğretimle ilgili yasalar hakkında bilgi verilmesi | | Hafta 4 | Staj ve öğrenci değişim programları (Erasmus) hakkında bilgi verilmesi | | Hafta 5 | Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilmenin önemi: KTÜ'de bilgiye ulaşabilme yollarının öğretilmesi ve Kütüphanenin tanıtılması | | Hafta 6 | Rapor (proje, tez, ödev, vd.) yazım kurallarının ve etkin sunum hazırlama tekniklerinin ve etkin sunum yapma kurallarının öğretilmesi | | Hafta 7 | Jeoloji Mühendisliği Bölümünün tanıtımı (okutulan dersler, laboratuvarlar vs) | | Hafta 8 | Jeoloji Mühendisliğinin diğer Mühendislik Dallarıyla ilişkileri | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Genel Jeoloji ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 11 | Mineraloji-Petrografi ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 12 | Uygulamalı Jeoloji ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 13 | Maden Yatakları-Jeokimya ABD'nin ve Laboratuvarlarının tanıtılması | | Hafta 14 | Sürekli kaliteli eğitimin koşulları- MÜDEK ve ilgili anketler hakkında bilgi | | Hafta 15 | Misafir konuşmacı: Kamu veya özel sektördeki tecrübeli Jeoloji Mühendislerinin konferansları | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Jeoloji Mühendisliğine Giriş Ders notları, Power Point Sunuları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 92 |
|