|
|
| INS3010 | Ulaşım - II | 2+1+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şeref ORUÇ | | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Atakan AKSOY,PROF. DR. Muhammet Vefa AKPINAR, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Ders, öğrencilere toprak işleri ve demiryolu tasarımı konularında temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | yarma ve dolgu işlemlerinin temel prensipleri hakkında bilgi edinmiş olacaklardır. | 1.1 - 1.2 - 2.1 | 1 | | ÖK - 2 : | drenaj sistemleri hakkında bilgi kazanmış ve nasıl kurulabilecekleri hakkında nosyon edinmiş olacaklardır. | 1.1 - 1.2 - 2.1 | 1 | | ÖK - 3 : | demiryolu üst yapısı ve taşıtlarını tanımlayabileceklerdir. | 1.1 - 1.2 - 2.1 | 1 | | ÖK - 4 : | demiryolu trenlerinin hareket denklemlerini uygulayabileceklerdir. | 1.1 - 1.2 - 2.1 | 1 | | ÖK - 5 : | demiryolu geometrik özelliklerini tanımlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. | 1.1 - 1.2 - 2.1 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Yol alt yapısının hazırlanması; toprağın kazılması, dolgu prensipleri, sıkıştırma yöntemleri. Drenaj sistemleri. Demiryolu üst yapısı. Demiryolu taşıtları. Vagon hareket denklemleri ve uygulaması. Demiryollarının geometrik özellikleri. İstasyonlar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Demiryolu üst yapısı ve sistemleri | | | Hafta 2 | İstasyonlar. Vagon hareket denklemleri ve uygulaması. | | | Hafta 3 | Demiryollarının geometrik özellikleri. | | | Hafta 4 | demiryollarında direnimler | | | Hafta 5 | Katar Yük hesabı | | | Hafta 6 | katar yüke etki eden direnimler | | | Hafta 7 | toprağın kazılması | | | Hafta 8 | sıkıştırma yöntemleri. | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | kompaksiyon devam | | | Hafta 11 | kamyon ve ekskavatör hesabı | | | Hafta 12 | laboratuar uygulaması | | | Hafta 13 | sınav 2 | | | Hafta 14 | Drenaj sistemleri | | | Hafta 15 | Drenaj sistemleri (devam) | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Demiryolu Tasarımı, İTÜ, İstanbul, 2001 | | | 2 | öğretim üyesi ders notları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 16 | 48 | | Arasınav | 3 | 2 | 6 | | Uygulama | 3 | 3 | 9 | | Ödev | 6 | 4 | 24 | | Proje | 3 | 9 | 27 | | Dönem sonu sınavı | 3 | 2 | 6 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|