|
|
| INS2020 | Bilgisayar Programlama | 3+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şevket ATEŞ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şevket ATEŞ | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Algoritma ve akış diyagramlarının oluşturma ve programlama becerisi kazandırmak, programlama tekniklerini mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazandırmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 2 : | İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | | 1,3, | | ÖK - 4 : | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | | 3, | | ÖK - 6 : | Bireysel çalışma becerisi | | 3, | | ÖK - 8 : | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | | 3, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Algoritma ve Akış Diyagramlarının Oluşturulması, Python Programlama Dilinin Öğretilmesi, Hazır Kütüphanelerin Kullanılması ve Kodlama Örneklerinin Hazırlanması, programlama bilgilerinin karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Algoritma ve akış diyagramı oluşturma | | | Hafta 2 | Algoritma ve akış diyagramı oluşturma | | | Hafta 3 | Python programlama diline giriş ve kurulum, print () ve input () fonksiyonlarının temel kullanımı, veri yapıları ve tipleri | | | Hafta 4 | for ve while döngüleri, range () fonksiyonu ve örnek program yazma | | | Hafta 5 | if-elif-else koşul yapıları ve örnek program yazma | | | Hafta 6 | Fonksiyonlar (def , lambda) ve örnek program yazma | | | Hafta 7 | Çeşitli örneklerle sınıf içi çalışma (Program yazma) | | | Hafta 8 | Matematiksel ifadeler, Format () ve split () fonksiyonları ve örnek program yazma | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Dizi ve matris işlemleri | | | Hafta 11 | NumPy, math, SciPy kütüphaneleri | | | Hafta 12 | Dosya açma, dosyadan okutma ve dosyaya yazma | | | Hafta 13 | Matplotlib kütüphanesi | | | Hafta 14 | İzostatik sistemlerin kesit etkilerinin hesaplanması ve görselleştirilmesi | | | Hafta 15 | Mohr Çemberi hesaplanması ve görselleştirilmesi, yarma ve dolgu alanı hesaplanması ve görselleştirilmesi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Vatansever F., Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayınevi, 12. Basım, 2015. | | | |
| 1 | Çelikkol S., Programlamaya giriş ve algoritmalar, 2001. | | | 2 | Alp S. ve Kilitci A., Algoritmalar ve Programlamaya Giriş, Muttepe Yayınları. | | | 3 | Tungut H. B., Algoritma ve Programlama Mantığı, Kodlab, 2016. | | | 4 | Aksoy A., Yeni Başlayanlar için PYTHON, Abaküs Kitap Yayın Dağıtım, 2020. | | | 5 | Samancıoğlu A., PYTHON Sıfırdan Uzmanlığa Programlama, Unikod Yayıncılık, 2021. | | | 6 | Heinold B., A Practical Introduction to Python Programming, Licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License. | | | 7 | https://www.brianheinold.net/python/python_book.html#chapter_start | | | 8 | ? Boyacı H., Herkes için PYTHON Programlama Dili, Milli Eğitim Bakanlığı, 2020. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | | Ödev | 5 6 11 12 | | 3 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 5 | 15 | | Laboratuar çalışması | 5 | 3 | 15 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 5 | 4 | 20 | | Ödev | 3 | 4 | 12 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 126 |
|