|
|
| INS2039 | Sayısal Çözümleme | 2+1+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Barbaros ATMACA | | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Barbaros ATMACA,DOÇ. DR. Temel TÜRKER, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere sayısal çözüm tekniklerini öğretmek ve bu şekilde mühendislik problemlerinin yaklaşık çözümü için gerekli bakış açısını kazandırmaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Fonksiyonların köklerinin sayısal bulunması ve cebrik denklem sistemlerinin sayısal çözümünü yapabilecek. | 1.1 - 1.2 | 1 | | ÖK - 2 : | Sayısal türev ve integral alma kurallarını öğrenecek | 1.1 - 1.2 | 1 | | ÖK - 3 : | Programlama için gerekli algoritma kurma mantığını öğrenecek | 1.1 - 1.2 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Matematiksel Temeller ve Hata Analizi, Cebirsel Denklemlerin Kökleri, Cebirsel Denklem Sistemlerinin Çözümü, Sayısal İntegrasyon ve Sayısal Türev |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Matematiksel Temeller ve Hata Analizi, Cebirsel Denklemlerin Kökleri: Kapalı Yöntemler | | | Hafta 2 | Cebirsel Denklemlerin Kökleri: Basit İterasyon Yöntemi, Newton-Raphson Yöntemi | | | Hafta 3 | Cebirsel Denklemlerin Kökleri: Regula-Falsi Yöntemi | | | Hafta 4 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü: Gauss-Eliminasyon Yöntemi | | | Hafta 5 | Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü: Gauss-Seidel Yöntemi | | | Hafta 6 | Lineer Olmayan Denklem Sistemlerinin Çözümü: Newton-Raphson Yöntemi | | | Hafta 7 | Eğri Uydurma: En Küçük Kareler Regresyonu | | | Hafta 8 | Eğri Uydurma: En Küçük Kareler Regresyonu | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Eğri Uydurma: İnterpolasyon | | | Hafta 11 | Eğri Uydurma: İnterpolasyon | | | Hafta 12 | Sayısal İntegrasyon | | | Hafta 13 | Sayısal İntegrasyon | | | Hafta 14 | Sayısal Türev | | | Hafta 15 | Sayısal Türev | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Bakioğlu, Mehmet, Sayısal Analiz, Birsen Yayınevi, 2011. | | | 2 | Bakioğlu Mehmet; Kadıoğlu Fethi; Barlas, Barış; Yanık, Arcan, Sayısal Analiz Problemleri, Birsen Yayınevi, 2011. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 28.11.2020 | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 03.02.2021 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 158 |
|