Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr/anabd/abdmenu.php?id=peyzaj
Tel: +90 0462 3774051
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEML7153Peyzaj Planlamalarında Bilgi Sistemleri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hilal TURGUT
Diğer Öğretim ÜyesiFarklı ölçü ve ölçeklerdeki dış mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanmasına ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilecek
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Farklı ölçü ve ölçeklerdeki dış mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanmasına ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilecek
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler, Coğrafi Bilgi Sistemleri'nin temel kavramlarını, bileşenlerini ve işlevlerini anlayabilecek ve CBS'nin peyzaj mimarlığı alanındaki önemini kavrayabileceklerdir.1,2
ÖK - 2 : Öğrenciler, yaygın kullanılan CBS yazılımlarını (örneğin, ArcGIS, QGIS) etkili bir şekilde kullanarak coğrafi verileri analiz edebilecek ve görselleştirebileceklerdir.1,2
ÖK - 3 : Öğrenciler, çeşitli kaynaklardan (uydu görüntüleri, hava fotoğrafları, dijital haritalar) coğrafi veri toplama, bu verileri CBS ortamına entegre etme ve analiz etme becerilerini kazanacaklardır.1,2
ÖK - 4 : Öğrenciler, peyzaj mimarlığı projelerinde CBS tabanlı analiz ve planlama yöntemlerini kullanarak, etkili projeler tasarlayabilecek ve yönetebileceklerdir.1,2
ÖK - 5 : Öğrenciler, CBS'nin çevresel sürdürülebilirlik ve doğal kaynak yönetimi konularındaki uygulamalarını inceleyerek, peyzaj mimarlığında sürdürülebilir tasarım ve planlama süreçlerinde CBS'yi nasıl kullanabileceklerini öğreneceklerdir.1,2
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Farklı ölçü ve ölçeklerdeki dış mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanmasına ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilecek
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1CBS'nin Temel Kavramları ve Tarihçesi
 Hafta 2CBS Bileşenleri ve İşlevleri
 Hafta 3CBS Yazılım ve Donanımları
 Hafta 4Coğrafi Veri Türleri ve Kaynakları
 Hafta 5Veri Toplama ve Giriş Teknikleri
 Hafta 6Coğrafi Veri Analizi ve Modelleme
 Hafta 7CBS ile Haritalama ve Görselleştirme Teknikleri
 Hafta 8Ara Sınav
 Hafta 9CBS'de Proje Planlama ve Yönetimi
 Hafta 10CBS'de Mekansal Veri Analiz
 Hafta 11CBS ve Uzaktan Algılama
 Hafta 12CBS ve Çevresel Sürdürülebilirlik
 Hafta 13CBS'de Doğal Kaynak Yönetimi
 Hafta 14CBS'de Kentsel ve Kırsal Planlama Uygulamaları
 Hafta 15CBS'nin Geleceği ve Yeni Teknolojiler
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Bolstad, P. (2016). GIS Fundamentals: A First Text on Geographic Information Systems (5th ed.). XanEdu Publishing.
 
İlave Kaynak
1Longley, P. A., Goodchild, M. F., Maguire, D. J., & Rhind, D. W. (2015). Geographic Information Systems and Science (4th ed.). Wiley.
2Chang, K. T. (2016). Introduction to Geographic Information Systems (8th ed.). McGraw-Hill Education.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 9 25
Uygulama 12 1 25
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 10 30
Uygulama 3 7 21
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 1 1
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü95