Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İKTİSAT ANABİLİM DALI
İKTİSAT TEORİSİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.katalog.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/generalinfo.aspx?pid=3661&lang=1
Tel: +90 0462 +90 462 377 20 22
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İKTİSAT ANABİLİM DALI / İKTİSAT TEORİSİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ITEO5008Davranışsal İktisat3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİKTİSAT ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Selim Koray DEMİREL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin davranışsal iktisat disiplini ile ilgili temel teorik kavramları anlama ve analiz etme becerilerini geliştirmek ve bu kavramları neo-klasik iktisat ile ilgili varsayımlarla karşılaştırma yeteneklerini artırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi ve neo-klasik iktisattan ayrılan yönlerini öğrenebilirler.1,21,3,5,
ÖK - 2 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, ekonomik kararlar alırken etkisinde kalınan psikolojik önyargıları tespit edebilirler.1,21,3,5,
ÖK - 3 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisatla ilgili olarak temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilirler.1,21,3,5,
ÖK - 4 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, ekonomik problemlere ilişkin davranışsal iktisat çerçevesinden çözüm önerisi oluşturabilirler.1,21,3,
ÖK - 5 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisadın iktisat bilimine yönelik katkıları hakkında bilgi sahibi olabilirler.1,21,3,5,
ÖK - 6 : Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisat perspektifinden oluşturdukları çözüm önerilerini bilimsel kurallara uygun bir biçimde raporlayıp sunabilirler.1,21,3,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi ve ortaya çıkışı, Davranışsal iktisat ve ilgili alanlar (deneysel iktisat, nöroiktisat), Psikolojik yanılgılar, Beklenti teorisi, Mental muhasebe, Çerçeveleme etkisi, Özdenetim, Dürtme, Davranışsal iktisat ve iktisat bilimindeki olası yansımaları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İktisat Teorisinde Rasyonel İnsan (Homoeconomicus) ve Rasyonel İnsana Yönelik Eleştiriler
 Hafta 2Davranışsal İktisat Disiplininin Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı
 Hafta 3Deneysel İktisat ve Örnek Çalışmalar
 Hafta 4Nöroiktisat, Kullanılan Yöntemler ve Örnek Çalışmalar
 Hafta 5 Beklenti Teorisi
 Hafta 6Oyun Teorik çıkarımların ekonomik kararlar üzerindeki etkisi: Güven Oyunu
 Hafta 7Oyun Teorik çıkarımların ekonomik kararlar üzerindeki etkisi: Ultimatom Oyunu
 Hafta 8Zihinsel Kısayollar ve Önyargılar
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Nöroiktisat ve Hormon Çalışmaları
 Hafta 11Mental Muhasebe
 Hafta 12Çerçeveleme Etkisi
 Hafta 13Özdenetim ve Tüketim-Tasarruf Kararlarına Etkisi
 Hafta 14Dürtme Kavramı
 Hafta 15Davranışsal İktisat Disiplininin Neo-Klasik İktisat Temelinde Değerlendirilmesi ve İktisat Bilimine Yansımaları
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kamilçelebi, Hatime. 2019; Davranışsal İktisat, IJOPEC Publication, No: 2019/20, Londra.
2Kahneman, Daniel. 2017; Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Thaler, Richard H. ve Sunstein Cass R. 2017; Dürtme: Sağlık, Zenginlik ve Mutlulukla İlgili Kararları Uygulamak, Pegasus Yayınları.
2Demirel, S. K. ve Artan, S. 2016; Nöroiktisat ve İktisat Biliminin Geleceğine İlişkin Tartışmalar, Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 2(1), 1-28.
3Ariely, Dan. 2010; Akıldışı ama Öngörülebilir, Optimist Yayınları.
4Kahneman, D., and Tversky, A. (2013); Prospect theory: An analysis of decision under risk. In Handbook of the fundamentals of financial decision making: Part I (pp. 99-127).
5Shefrin, H. M., & Thaler, R. H. (1988); The behavioral life-cycle hypothesis. Economic inquiry, 26(4), 609-643.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 .../04/2024 30
Yıl içi çalışma 8 .../04/2024 20
Dönem sonu sınavı 16 .../06/2024 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 10 50
Arasınav için hazırlık 6 7 42
Arasınav 3 1 3
Ödev 9 8 72
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 3 3
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 2 2 4
Diğer 2 3 2 6
Toplam Çalışma Yükü225