|
ISL5915 | Aile İşletmeleri Yönetimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Taner ACUNER | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders aile işletmelerinde yönetimin çeşitli fonksiyonlarını konu almaktadır. Gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde aile işletmeleri oldukça geniş bir paya sahiptirler. Ancak, aile işletmelerinin sürekliliği önemli bir sorunu ifade etmektedir. Tüm işletmelerde olduğu gibi, aile işletmelerinin sürekliliği de büyük ölçüde kendilerini çevreye uyarlayabilmelerine bağlıdır. Bu sebeple, bu ders kapsamında aile işletmelerinin öğrenen örgüt olmasında rekabetçi üstünlük sağlayacak temel işletme ve yönetim fonksiyonlarına ilişkin kavram ve olgular derinlemesine incelenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Aile işletmelerini tanımlayabilir ve aile işletmelerinin yönetimi konusunda temel bir bakış açısına sahip olabilirler | 1,2 | 1,3, | ÖK - 2 : | Aile işletmelerini diğer işletme türleri ile karşılaştırabilir, aile işletmesinin başarısına ve başarısızlığına neden olan faktörleri teşhis edebilirler | 1,2 | 1,3, | ÖK - 3 : | Aile işletmelerinin kurumsallaşma süreçlerini analiz edebilirler | 1,2 | 1,3, | ÖK - 4 : | İlgili alanda ihtiyaç duydukları bilgiye nereden ve nasıl ulaşabilecekleri konusunda bilgi sahibi olabilir, bilimsel bir çalışma kapsamında bir yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilirler | 1,2 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aile işletmelerini çok boyutlu bir şekilde ele alarak, sürekliliklerinin sağlanması adına dikkat edilmesi gereken hususları içermektedir. Bunlar, kurucular, sosyal sermaye, aile ve iş değerleri, örgütsel yedekleme süreci, stratejik yönetim süreci, kurumsallaşma, sektörel yapı, ekonominin durumu, politikalar, teknoloji, dış pazarlar gibi unsurlardan oluşmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Aile işletmeleri yönetimi: Temel kavramlar, Avantajları ve Dezavantajları | | Hafta 2 | Aile işletmelerinin yaşam döngüsü | | Hafta 3 | Aile İşletmelerinde Sistem Modelleri | | Hafta 4 | Aile işletmelerinde süreklilik ve sürekliliği etkileyen faktörler | | Hafta 5 | Aile işletmelerinin sürekliliği etkileyen dışsal unsurlar | | Hafta 6 | Aile işletmelerinin diğer işletme türlerinden farklılıkları | | Hafta 7 | Aile işletmelerinin Kurucuları ve Sosyal Sermayesi | | Hafta 8 | Aile işletmelerinde Benimsenen Aile ve İş Değerleri | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Kurumsal Yönetim | | Hafta 11 | Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma ve Kurumsallaşmanın Unsurları | | Hafta 12 | Aile İşletmelerinde örgütsel yedekleme süreci | | Hafta 13 | Aile işletmelerinde insan kaynakları uygulamaları | | Hafta 14 | Aile işletmelerinde stratejik yönetim süreci | | Hafta 15 | Aile işletmelerinin uluslararasılaşması ve genel değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Özcan, E. L. 2015; Aile Şirketleri ve Kurumsallaşma, Ankara Ofset Basım Matbaacılık, Ankara. | | 2 | İlhami Fındıkçı, Aile Şirketleri, Alfa Yayıncılık | | 3 | İnci Özkul, Aile Şirketleri ve Profesyonel Yöneticiler, Bulut Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | ../04/2025 | 2 | 20 | Yıl içi çalışma | 12 | ../05/2025 | 2,5 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | ../06/2025 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|