|
ISL5600 | Yönetimde Liderlik ve Moti. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Taner ACUNER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşletme Yönetiminde lider yöneticilerin ve onların kullandıkları motivasyonel araçların önemini açıklamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yönetimde liderlik ve motivasyonla ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir. | 9 | 1,3 | ÖK - 2 : | Liderlik ve motivasyon yaklaşımlarının yönetime olan katkılarını açıklayabileceklerdir.
| 9 | 1,3 | ÖK - 3 : | Farklı işletmelerde yaşanan liderlik ve motivasyon
sorunları ile ilgili örneklere çözümler önerebileceklerdir.
| 9 | 1,3 | ÖK - 4 : | Farklı işletmelerde uygulanan farklı liderlik ve motivasyon yaklaşımlarını işletme başarısıyla ilişkilendirebileceklerdir.
| 9 | 1,3 | ÖK - 5 : | Bir işletme için koşullara en uygun liderlik ve en uygun motivasyon yaklaşımını belirleyebileceklerdir.
| 9 | 1,3 | ÖK - 6 : | Liderlik ve motivasyon ile ilgili başlıca yaklaşımları sıralayabileceklerdir. | 9 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Etkili liderlik, özellikler teorisi, Likert'in sistem 4 modeli, öndelikte durumsallık teorisi, Fred ve Friedler'in etkin önderlik modeli, amaç-yol teorisi, yaşam eğrisi yaklaşımı, üç boyutlu önderlik davranışı yaklaşımı, motivasyon ve liderlik ilişkisi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Liderlik ve Motivasyon Arasındaki İlişkiler | | Hafta 2 | Liderliğin Esasları | | Hafta 3 | Özellikler Teorisi | | Hafta 4 | Davranışsal Önderlik Teorileri | | Hafta 5 | Likert?in Sistem 4 Modeli | | Hafta 6 | McGregor?un X ve Y Teorileri | | Hafta 7 | Koşul Bağımlılık Teorileri | | Hafta 8 | Fred Fiedler'in Etkin Önderlik Modeli | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Amaç-Yol Teorisi | | Hafta 11 | Dönüşümcü Liderlik | | Hafta 12 | Motivasyonun Esasları | | Hafta 13 | Motivasyon da Kapsam Teorileri | | Hafta 14 | Motivasyon da Süreç Teorileri | | Hafta 15 | Liderlik ve Motivasyon Konusunda Vak?a Çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Eren, E. 2008, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul. | | 2 | Koçel, T. 2007, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayıncılık, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | ../04/2025 | 1 | 30 | Ödev | 12 | ../04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | ../05/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|