|
TDE6660 | Belagat - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Savaşkan Cem BAHADIR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin belagat ilminin ne anlama geldiğini, nasıl ortaya çıktığını ve neden öğrenildiğini bilmesi, Öğrencinin belagat ilminin ana bölümlerini, her bölümün dallarını ve konularını bilmesi, |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk dili ve edebiyatının yanı sıra bazı Doğu (Fars ve Arap) edebiyatlarının temel eser ve yazarlarını öğrenme. | 2,4 | 1, | ÖK - 2 : | Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler. | | | ÖK - 3 : | Öğrenciler, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler. | | | ÖK - 4 : | Öğrenci, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | | | ÖK - 5 : | Öğrenci, konuya ilişkin edebiyat bilgisine sahip olur. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Belağat ve fesahat terimlerini tanımlayabilir.
Fesahat, belağat, istiare, teşbih, hakikat mecaz, kinaye ve çeşitlerini öğrenir.
Haberi ve inşai cümleleri öğrenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Belagat nedir, hangi konuları kapsar, önemi | | Hafta 2 | Klasik şiirin değerlendirmesinde Belagat'ın gereği | | Hafta 3 | Edebi metin eleştirisinde Belagat'ın yeri | | Hafta 4 | Belagat'ın dallarından Meani | | Hafta 5 | Meani'nin ilgilendiği konular | | Hafta 6 | Belagat'ın dallarından Beyan | | Hafta 7 | Beyan'ın ilgilendiği konular | | Hafta 8 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 9 | Belagat'ın dallarından Bedii | | Hafta 10 | Bedii'nin ilgilendiği konular | | Hafta 11 | Şuara tezkirelerinde Belagat'le ilgili kavramlar | | Hafta 12 | Tenkit terminolojisini oluşturan Belagat kavramları | | Hafta 13 | Belagat kavramları çerçevesinde iyi şair, kötü şair | | Hafta 14 | Belagat kurallarına göre önemli şairlerin şiirinin değerlendirmesi | | Hafta 15 | Belagat kurallarına göre önemli şairlerin şiirinin değerlendirmesi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Saraç, Yekta. Klasik Edebiyat Bilgisi-Belagat. İstanbul: 3F Yayınevi, 2000. | | |
1 | Yetiş, Kazım. Belagatten Retoriğe. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2006. | | 2 | ŞENTÜRK Ahmet Atilla, Ahmet Kartal(2007) Eski Türk Edebiyatı Tarihi , Dergâh Yay. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8
| 17/04/2025 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16
| 15/06/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 11 | 11 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|