|
YBS1016 | Temel Programlama | 2+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat KILINÇ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere programlamanın temel kavramlarını ve algoritmik düşünme becerilerini kazandırmaktır. C# programlama dili kullanılarak temel veri tipleri, kontrol yapıları ve döngüler gibi temel konular öğretilir. Öğrencilerin yazılım geliştirme sürecine giriş yapmaları ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. Ayrıca, basit uygulamalar geliştirerek C# diline özgü sözdizimi ve yapılar pekiştirilir. Ders sonunda öğrenciler, temel düzeyde yazılım geliştirme projeleri gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olurlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Temel veri tiplerini, değişken tanımlamalarını ve operatörleri kullanabilir. | 1,3 | 1, | ÖK - 2 : | Koşullu ifadeler ve döngüler kullanarak algoritmalar geliştirebilir. | 1,3 | 1, | ÖK - 3 : | Fonksiyon tanımlayarak kodlarını modüler yapıda yazabilir. | 1,3 | 1, | ÖK - 4 : | Temel seviyede kullanıcıdan veri alıp işleyen uygulamalar geliştirebilir. | 1,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabit, Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler, Karar Yapıları, Döngü Kontrolleri, Tek Boyutlu Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Sıralı Dosyalar, Rastgele Erişimli Dosyalar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Programlamaya giriş, algoritma ve akış şeması kavramlarının tanıtımı yapılır. Temel programlama mantığı açıklanır. | | Hafta 2 | Visual Studio gibi C# geliştirme ortamları tanıtılır, ilk C# uygulaması yazılır. | | Hafta 3 | C# dilinde değişken ve sabit tanımlamaları, veri türleri, tür dönüşümleri ve temel kullanım örnekleri işlenir. | | Hafta 4 | Kullanıcıdan veri alma (Console.ReadLine) ve ekrana yazdırma (Console.WriteLine) işlemleri öğretilir. | | Hafta 5 | Aritmetik, karşılaştırma, mantıksal ve atama operatörleri örneklerle anlatılır. | | Hafta 6 | Koşullu ifadeler ile karar verme yapıları (if, else if, else) örneklerle uygulanır. | | Hafta 7 | Alternatif çoklu koşul yapısı olan switch-case yapısı detaylı örneklerle işlenir. | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Tekrarlı işlemler için kullanılan döngüler tanıtılır, uygun örneklerle döngü yapıları uygulanır. | | Hafta 10 | Döngü kontrol ifadeleri (break, continue) ile akış kontrolü örnekler üzerinden anlatılır. | | Hafta 11 | Dizi tanımı, elemanlara erişim, döngülerle dizi işlemleri konuları ele alınır. | | Hafta 12 | Tek boyutlu diziler kullanılarak örnek problem çözme uygulamaları yapılır. | | Hafta 13 | İki boyutlu (matris) ve daha fazla boyutlu diziler tanıtılır, elemanlara erişim örneklerle gösterilir. | | Hafta 14 | Çok boyutlu dizilerle yapılan algoritmalar ve uygulama örnekleri gerçekleştirilir. | | Hafta 15 | Ders genel tekrarı yapılır, öğrenciler küçük çaplı uygulama projelerini sunar. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yücedağ M. 2023; C# Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayın Dağıtım, Türkiye | | |
1 | Albahari J. 2021; C# 9.0 in a Nutshell: The Definitive Reference, O'Reilly | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|