|
ISLL5016 | Stratejik Girişimcilik Yönetimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KAPLAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Stratejik Girişimcilik Yönetimi dersinin amacı günümüz koşullarına uyumlu bir biçimde girişimcilik yönetimini stratejik bir bakış açısıyla aktarmaktır. Bu ders ile verilecek teorik bilgiler doğrultusunda akademik düzeyde katkı sunulması beklenirken, pratik anlamda da öğrencilerin, stratejik düşünme becerilerini kullanarak yeni girişimlerin hayata geçirilme süreçlerindeki etkinliklerin de arttırılması amaçlanmaktadır. Böylelikle bu dersi alan öğrencilerin hem akademik hem de pratik düzeyde girişimcilik alanındaki stratejik yönetim becerileri gelişecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Girişimcilik, girişimcilik yaklaşımları, girişimcilik türleri ve ilgili kavramları açıklayabilir. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 2 : | Stratejik girişimcilik sürecini ve öğelerini tanımlayabilir. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 3 : | Yaratıcı ve yenilikçi iş fikirleri geliştirme teknikleri hakkında farkındalık sahibi olur ve ilgili uygulama süreçlerini yönetebilir. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 4 : | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarabilir. | 1,2 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Stratejik Girişimcilik Yönetimi dersi kapsamında, girişimci ve girişimcilik kavramları, stratejik girişimciliğin önemi, yeni girişimlerde temel işletme fonksiyonlarının uygulanması ve iş modeli hazırlanması ele alınacaktır. Stratejik girişimciliğin oluşum süreçleri teorik ve pratik boyutları ile sunulacaktır. Dersi alan öğrencilerin her hafta yenilikçi değer taşıyan güncel örnekleri, araştırmak, tartışmak, değerlendirmek, kendi yaratıcılıklarını kullanarak öneriler getirmesi beklenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Ders Hakkında Bilgilendirme | | Hafta 2 | Girişimcilikte Temel Kavramlar ve Konular: Girişimci, Girişimcilik, İnovasyon, Yaratıcılık | | Hafta 3 | Dünyada ve Türkiye?de Girişimcilik (Karşılaştırmalı Bir Analiz) | | Hafta 4 | Bir Süreç Olarak Stratejik Girişimcilik | | Hafta 5 | Girişimcilikte Fırsat Arama ve İş Fikri Geliştirme, İnovasyon | | Hafta 6 | Stratejik Konumlandırma | | Hafta 7 | İş Modeli Oluşturma ve İş Planı Hazırlama | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yeni Girişimlerin Finansmanı ve Büyüme Sürecinin Yönetilmesi | | Hafta 10 | Yeni Girişimlerde Pazarlama Yönetimi | | Hafta 11 | Yeni Girişimlerde İnsan Kaynakları Yönetimi | | Hafta 12 | Ödev/Sunum | | Hafta 13 | Girişimcilik ve E-Ticaret | | Hafta 14 | Girişimcilik ve Networking | | Hafta 15 | Sürdürülebilirlik ve Girişimcilik | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Mariotti, S. ve Glackin, C., Entrepreneurship: Starting and Operating a Small Business, Prentice Hall, 2012 (3rd Edition). | | |
1 | Jack M. Kaplan, Patterns of Entrepreneurship, Wiley Press, 2012, (4th Edition). | | 2 | Caves, R.E. and M.E. Porter (1977). ?From entry barriers to mobility barriers: Conjectural decisions and contrived deterrence to new competition,? Quarterly Journal of Economics, 91: 241-262. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Ödev | 12 | | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 9 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|