|
HCS5002 | Sağlıklı Büyüme ve Gelişme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İlknur KAHRİMAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere çocukluk çağındaki büyüme ve gelişmenin izlenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlıklı çocuğun büyüme ve gelişimini takip edebilir. | 2,6,13 | 1,5, | ÖK - 2 : | Büyüme-gelişme ile ilgili kuram ve kavramları bilir | 2,6,13 | 1,5, | ÖK - 3 : | Büyüme ve gelişme bozukluklarında bakımda yer alabilir | 2,6,13 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Büyüme ve gelişme ile ilgili kavramlar ve kuramlar
Büyüme ve gelişme değerlendirilmesi. Büyümenin izlemi
Ülkemizde ve dünyada çocukların büyüme-gelişme durumu
Çocukluk yaşlarında fiziksel büyüme ve özellikleri
Büyüme-gelişmeye etki eden faktörler.
Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesinde güncel yaklaşımlar
Çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme döneminde bir hemşire rolü.
Fiziksel büyüme
Nöro-motor gelişme
Duyu organları gelişimi
Zekâ ve zihinsel gelişim
Psiko-sosyal gelişim
Çocuklarda sık görülen psiko-sosyal sorunlar
Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme bozuklukları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Büyüme ve gelişme ile ilgili kavramlar ve kuramlar | | Hafta 2 | Büyüme ve gelişme değerlendirilmesi. Büyümenin izlemi | | Hafta 3 | Ülkemizde ve dünyada çocukların büyüme-gelişme durumu | | Hafta 4 | Çocukluk yaşlarında fiziksel büyüme ve özellikleri | | Hafta 5 | Büyüme-gelişmeye etki eden faktörler. | | Hafta 6 | Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesinde güncel yaklaşımlar | | Hafta 7 | Çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme döneminde bir hemşire rolü. | | Hafta 8 | Fiziksel büyüme | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Nöro-motor gelişme | | Hafta 11 | Duyu organları gelişimi | | Hafta 12 | Zekâ ve zihinsel gelişim. | | Hafta 13 | Psiko-sosyal gelişim | | Hafta 14 | Çocuklarda sık görülen psiko-sosyal sorunlar | | Hafta 15 | Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme bozuklukları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde büyüme ve gelişme. 1.baskı, Ankara Sistem ofset. 2009 | | |
1 | James S R, Ashwill J W, Droske S C., Growth and development: the child and the family. Nursing Care Of Children, W B.Saunders Company, Philadelphia, Pennsylyania,2002 | | 2 | Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Genişletilmiş 11. Baskı. Sistem Ofset Basımevi Ankara, 2013.57-116. | | 3 | Conk Z., Başbakkal Z., Bal Yılmaz H., Bolışık B(Eds). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 2013. | | 4 | Töruner K.E., Büyükgönenç L.(2017). Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Nobel Tıp kitabevleri, Ankara, 253-297. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 23/11/2021 | 1 | 30 | Sunum | 14 | 28/09/2021 5,12,19,26/10/2021 2,9,16/11/2021 30/11/2021 7,14,21,28/12/2021 4/01/202218/01/2021 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 18/01/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|