Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbfhemsirelik-anabilimdallari
Tel: +90 0462 04622300476
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ T.YL.
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HCS5003Çocuk Hastalıkları Hemşireliği4+4+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hacer Kobya BULUT
Öğretim DiliTürkçe
Staj7 Gün staj
 
Dersin Amacı:
Özel bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesi için özel yaklaşımlar uygulama becerisi kazandırmak. Çocukta sık görülen akut ve kronik hastalıklar ve bunlara özgü bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla karşılamaya yönelik bilgi ve uygulamalar yanında bu alanda yapılan araştırmalara katılma ve sonuçlarını değerlendirmeye yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesinin bakımını bilir ve rehberlik yapar.3,10,11,151,4,5,
ÖK - 2 : Çocukta normalden sapma durumlarını erkenden tanımlar ve nedenlerini araştırır.3,10,11,151,4,5,
ÖK - 3 : Çocuk ve ailenin sağlığını geliştirici, koruyucu, tedavi ve rehabilite edici hemşirelik yaklaşımlarını uygular.3,10,11,151,4,5,
ÖK - 4 : Hastalığı olan çocuk ve ailesine bütüncül ve aile merkezli bakım verir.3,10,11,151,4,5,
ÖK - 5 : Bakım felsefesi doğrultusunda, kapsamlı veri toplama, tanı koyma (sağlığın değerlendirmesi), etkili girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi geliştirir3,10,11,151,4,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Çocuk, hastalık, hastane ortamı, Çocukta Ağrı ve Hemşirelik Yaklaşımı, Çocuklarda sıvı-elektrolit dengesizlikleri ve hemşirelik yaklaşımı, Asit baz dengesi ve bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, GİS Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı, Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı, Hematolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı, Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı, Çocuklarda Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Üriner Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Çocuklarda Dolaşım Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kas İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Çocukluk Çağı Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı,
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çocuk, hastalık, hastane ortamı
 Hafta 2Çocukta Ağrı ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 3Çocuklarda Sıvı-Elektrolit ve Asit Baz dengesi ve Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 4Gastrointestinal Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 5Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 6Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 7Hematolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 8Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Çocuklarda Sinir sistemi hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 11Üriner Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 12Çocuklarda Dolaşım Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
 Hafta 13Çocuklarda Bağ Doku Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 14Çocuklarda Kas- iskelet Sistemi Hastalıkları, Yaralanmalar ve Hemşirelik Bakımı
 Hafta 15Çocuklarda Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
 Hafta 16Bitirme sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Genişletilmiş 11. Baskı. Sistem Ofset Basımevi Ankara, 2013.
2Töruner K.E., Büyükgönenç L.(2017). Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Nobel Tıp kitabevleri, Ankara, 253-297.
 
İlave Kaynak
1Conk Z (Ed), Başbakkal (Ed), Bal Yılmaz (Ed), Bolışık (Ed). Pediadri hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara, 769-822, 2013.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 1 19/11/2024 1 20
Klinik Uygulama 14 24/09/1
8
15
22
29/10/5
12
26/11/3
10
17
24
31/12/2024
4 50
Sunum 14 2 10
Dönem sonu sınavı 1 7/01/2025 2 20
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 2 8 16
Arasınav 1 1 1
Klinik Uygulama 4 14 56
Ödev 3 6 18
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 6 18
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü180