|
PSI 543 | Sağlık Psikolojisi - I | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SAĞLIK PSİKOLOJİSİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Evrim ÖZKORUMAK KARAGÜZEL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail Ak,
Yrd. Doç. Dr. Evrim Özkorumak | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Başta hastalık ve sağlık kavramı olmak üzere hastalıklara etki eden davranışsal özelliklerin tanınması Davranışsal değişkenleri belirleyen toplumsal ruhsal temel etmenlerin öğrenilmesi Hastalık modellerinin öğrenilmesi Sağlığıngeliştirilmesinin kaynaklarının incelenmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sağlık psikolojisinin temel ilkelerini bilirler. | 6,7,8 | | ÖK - 2 : | Beden ruh ilişkisini bilirler | 6,7,8 | | ÖK - 3 : | Biyomedikal ve biyopsikososyal model farkını bilirler | 6,7,8 | | ÖK - 4 : | Değişen hastalık örüntülerini, sağlık hizmetlerinde genişleyen bakış açılarını tartışabilirler | 6,7,8 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hastalık sağlık, çevre vb. birçok alanı içeren eğitim ve sağlık politikaları incelenir. İnsanın sağlığını tehdit eden davranışları bu davranışların değişimini ve sürekliliğini anlamak, sağlığın geliştirilmesi ve sürekliliğini korumaya yönelik konular incelenir Hastalıktan korunma, hastalığın ve tedavilerin psikolojik yönleri, hastalıkların oluşumunda psikososyal etmenler incelenir |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlık Psikolojisi Nedir? | | Hafta 2 | Sağlık Psikolojisinde Biyopsikososyal Model | | Hafta 3 | Beden Sistemleri | | Hafta 4 | Beden Sistemleri | | Hafta 5 | Sağlık Davranışı | | Hafta 6 | Sağlık Alışkanlıklarının Değişimi | | Hafta 7 | Sağlığı Geliştirici Davranışlar | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Sağlığı Bozan Davranışlar | | Hafta 10 | Stres nedir? | | Hafta 11 | Stress bilimsel olarak nasıl incelenir? | | Hafta 12 | Stres Yaşantısının Belirleyicileri | | Hafta 13 | Stresle Başetme ve Stress Yönetimi | | Hafta 14 | Sağlık Hizmetlerinin Kullanılması | | Hafta 15 | Sağlık Hizmetlerinin Gereksiz/Kötüye Kullanımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1,5 | 20 | Ödev | 2 4 6 7 10 12 14 15 | | | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Ödev | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 157 |
|