|
ULS5912 | Uluslararası Güvenlik Çalışmaları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bülent ŞENER | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Vahit GÜNTAY | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; uluslararası güvenlik çalışmalarında başlıca yaklaşımları ve güncel olayları, hem teorik hem de politika-yönelimli perspektiflerden incelemektir. Ders güvenlik çalışmalarının evrimini tanıtacak ve farklı güvenlik tanımları hakkında bir kavrayış sağlayacaktır. Realist yaklaşım, Kopenhag Okulu, Eleştirel Güvenlik Çalışmaları ve İnsan Güvenliği yaklaşımları incelendikten sonra, uluslararası terörizm, kitle imha silahları ve çevre güvenliği gibi güvenlik konuları analiz edilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Güvenlik çalışmaları literatürünü, uluslararası güvenlik hakkındaki geleneksel ve alternatif görüşleri kavrayacak | 10 | 1, | ÖK - 2 : | Farklı güvenlik kuramlarını analitik olarak güvenlik sorun ve sınamalarına uygulayabilecek | 10 | 1, | ÖK - 3 : | Güvenlik politikası oluşturma sürecinde yer alan aktör ve çıkar çeşitliliğini anlamlandırabilecek | 10 | 1, | ÖK - 4 : | Küreselleşmenin uluslararası güvenlik üzerindeki etkisini değerlendirebilecektir | 10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders güvenlik çalışmalarının evrimini tanıtacak ve farklı güvenlik tanımları hakkında bir kavrayış sağlayacaktır. Realist yaklaşım, Kopenhag Okulu, Eleştirel Güvenlik Çalışmaları ve İnsan Güvenliği yaklaşımları incelendikten sonra, uluslararası terörizm, kitle imha silahları ve çevre güvenliği gibi güvenlik konuları analiz edilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Homeros'dan Hobbes ve Ötesine: Avrupa Geleneğinde ?üvenlik Kavramı | | Hafta 2 | Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Kavramı | | Hafta 3 | Güvenliğin Yeniden Kavramsallaştırılması: Barış, Güvenlik, Kalkınma ve Çevre Kavramsal Dörtlüsü | | Hafta 4 | "Güvenlik İkilemi"ni Yeniden Düşünmek: Güvenlik Çalışmalarında Yeni Bir Perspektif | | Hafta 5 | Askeri Güvenliğin Değişen Gündemi | | Hafta 6 | Westphalia'dan Günümüze Savaş
Muhteşem Ortaklık: Kant ve Clausewitz | | Hafta 7 | Rousseau'nun Savaş ve Barış Kuramı: Adalet Olarak Barış | | Hafta 8 | Latin Amerika'da Barış Üzerine Doğulu, Avrupalı ve Yerli Düşünce | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ütopya ile Pratik Arasında: Uluslararası İlişkilerde İnsan Güvenliği Kavramsallaştırması | | Hafta 11 | Toplumsal Güvenliğin Değişen Gündemi | | Hafta 12 | Terörün Sosyolojisi: Toplumsal Kökenleri Anlama İmkânı | | Hafta 13 | Türkiye'de Güvenlik Kavramsallaştırması | | Hafta 14 | Türkiye'de Savaş Düşüncesi | | Hafta 15 | Türkiye'de Barış Düşüncesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aydın, Mustafa (Der.), Uluslararası İlişkilerde Çatışmadan Güvenliğe, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/04/2024 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 09/05/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 6 | 6 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|