|
ULS5910 | Küresel Siyaset Teorileri - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AKKAN GÜNGÖR | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Bülent ŞENER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eleştirel teorileri tarihsel süreçte analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Teori nedir? Uluslararası İlişkiler ve küresel siyaset tanımları üzerinde düşünebilecektir. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Post-pozitivizm ve post-modernizmi tartışabilecektir. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Küresel siyaseti yorumlayabilecektir. | 1,2 | 1, | ÖK - 4 : | 21. Yüzyıl uluslararası sistemini analiz edebilecektir. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders teori kavramı üzerine odaklanacak ve Uluslararası İlişkiler Teorilerinden eleştirel teorileri kapsayacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Teori nedir?/20. Yüzyıl uluslararası sistemi. | | Hafta 2 | 21. Yüzyıl uluslararası sistemi. | | Hafta 3 | Post-pozitivizm ve post-modernizm. | | Hafta 4 | Küresel siyasette eleştirel yaklaşımlar, Marksizm ve eleştirel teori. | | Hafta 5 | Marksizm ve eleştirel teori. | | Hafta 6 | İmparatorluk. | | Hafta 7 | Sosyal-inşacılık. | | Hafta 8 | Post-yapısalcılık. | | Hafta 9 | Ara Sınav. | | Hafta 10 | Feminizm. | | Hafta 11 | Güvenlik | | Hafta 12 | Sunum. | | Hafta 13 | Yeşil Siyaset. | | Hafta 14 | Post-kolonyalizm | | Hafta 15 | Plüralism ve Paradigmalar | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı. | | |
1 | Dunne, Tim, Kurki, Milja ve Steve Smith (2021) Uluslararası İlişkiler Teorileri, Genişletilmiş 5. Edisyondan Çeviri, Felix Kitap, Ankara. | | 2 | Dunne, Tim, Kurki, Milja ve Steve Smith (2021) Uluslararası İlişkiler Teorileri, Genişletilmiş 5. Edisyondan Çeviri, Felix Kitap, Ankara. | | 3 | Jackson, Patrick (2010) The Conduct of Inquiry in International Relations, Rotledge, London. | | |
1 | Viotti, Paul R. ve Mark V. Kauppi (2016) Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel , Ankara. | | 2 | Viotti, Paul R. ve Mark V. Kauppi (2016) Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel , Ankara. | | 3 | Brown, Chris ve Kirsten Ainley (2007) Uluslararası İlişkileri Anlamak, Gözden Geçirilmiş Üçüncü Basım, Yayınodası, İstanbul. | | 4 | Brown, Chris ve Kirsten Ainley (2007) Uluslararası İlişkileri Anlamak, Gözden Geçirilmiş Üçüncü Basım, Yayınodası, İstanbul. | | 5 | Brown, Chris ve Kirsten Ainley (2007) Uluslararası İlişkileri Anlamak, Gözden Geçirilmiş Üçüncü Basım, Yayınodası, İstanbul. | | 6 | Jackson, Patrick (2010) The Conduct of Inquiry in International Relations, Rotledge, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2025 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 01/05/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 9 | 45 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|