|
ULS5661 | Devletler ve Yapay Zeka | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Vahit GÜNTAY | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı iki noktada yoğunlaşmaktadır. Bunlardan ilki yapay zekanın sosyal bilimlerdeki önceliği, diğeri ise karar alıcıların geliştirdikleri politikalardır. Bu politikaların anlaşılmasına yönelik sunulan raporlar incelenecek temeller arasındadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yapay zekanın önemini kavrar. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | devletler ve yapay zeka arasında ilişki kurar.
| 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | yapay zekanın sosyal bilimler içerisindeki rolünü yorumlar. | 1,2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yapay zeka insan eli ile yapılan mekinelere ve robotlara yüklenen ve doğal biçimde gelişmeyen sayısal bir akıl örneğidir. Teknik bir alanda çalışma aritmetiği bulan yapay zeka devletlerin ajandalarında bir hayli yol katetmiştir. Sorun çözme ve öğrenme gibi alanlarda insanlara alternatif bir akım sunan bu alan geleceğin merkezi olarak da görülmektedir. Bu çerçevede dersin temel çıkış noktası da geleceğin merkezindeki alana hükmetmet isteyen devletlerin politikaları ve bu konuda atılan adımlar olacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yapay zeka nedir? | | Hafta 2 | Sosyal Bilimlerin Teknolojik Boyutu | | Hafta 3 | Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler | | Hafta 4 | Devletler ve Teknoloji | | Hafta 5 | Devletlerin Teknoloji Programları | | Hafta 6 | Yapay Zeka ve Politik Rekabet | | Hafta 7 | Dış Politika ve Yapay Zeka | | Hafta 8 | Devletlerin Yapay Zeka Uygulamaları | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | ABD ve Yapay Zeka | | Hafta 11 | Rusya ve Yapay Zeka | | Hafta 12 | Çin ve Yapay Zeka | | Hafta 13 | Uzak Doğu Ülkeleri ve Yapay Zeka | | Hafta 14 | Avrupa Ülkeleri ve Yapay Zeka | | Hafta 15 | Türkiye'de Yapay Zeka Çalışmaları | | Hafta 16 | Genel Değerlendirme | | |
1 | Nilsson Nils J. 2018; Yapay Zeka Geçmişi ve Geleceği, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2024 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 03/01/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|