|
ISL5460 | Muh.Meslek Etiği Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdulkerim DAŞTAN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Muhasebe meslek etiği eğitiminin araştırılması ve incelenmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | etik, meslek etiği ve muhasebe meslek etiği kavramlarını tanımlayabilir. | 1,2,8 | 1,3, | ÖK - 2 : | etik eğitimi ve muhasebe meslek etiği eğitimine yönelik temel yaklaşımları açıklayabilir. | 1,2,8 | 1,3, | ÖK - 3 : | muhasebe meslek etiği eğitimine yönelik düzenlemeleri inceleyebilir. | 1,2,8 | 1,3, | ÖK - 4 : | muhasebe meslek etiği eğitimi ile ilgili düzenlemeler ışığında Türkiye'ye yönelik uygulamaları değerlendirebilir. | 1,2,8 | 1,3, | ÖK - 5 : | muhasebe eğitiminde muhasebe meslek etiği eğitiminin yeterliliğini analiz edebilir. | 1,2,8 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Etik, Meslek Etiği, Muhasebe Meslek Etiği, Etik Eğitimi ve Muhasebe Meslek Etiği Eğitimi, Muhasebe Meslek Etiği Eğitimine Yönelik Düzenlemeler, Muhasebe Meslek Etiği Eğitimi ile İlgili Türkiye'deki Düzenlemeler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel kavramlar ve tanımlar (etik, ahlak, muhasebe, muhasebe mesleği ve muhasebe eğitimi) | | Hafta 2 | Çıkar grupları ve muhasebeden beklentileri | | Hafta 3 | Muhasebe meslek mensuplarının işletme ve ekonomideki rolü | | Hafta 4 | Sosyal normlar, değerler, etik teoriler ve etik türleri
| | Hafta 5 | Makale çalışması: Boyce, G. 2008, The social relevance of ethics education in a global(ising) era: from individual dilemmas to systemic crises | | Hafta 6 | Muhasebe meslek etiği
| | Hafta 7 | Makale çalışması: IFAC, 2005-2008, Code of ethics for professional accountants | | Hafta 8 | Etik eğitimi ve muhasebe eğitimindeki yeri ve önemi
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye'de muhasebe meslek etiği eğitimi | | Hafta 11 | Makale çalışması: Çaliyurt, K. T. 2007, Accounting ethics education in Turkish public universities
| | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Makale çalışması
| | Hafta 14 | Makale çalışması | | Hafta 15 | Makale çalışması: Loeb, S. E. 1994, Ethics and accounting doctoral education | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Armstrong, M. B.ve Diğ. 2003, Ethics Education in Accounting: Moving Toward Ethical Motivation and Ethical Behavior', Journal of Accounting Education, Vol. 21 | | 2 | IFAC, 2009, IES 4 Professional Values, Ethics And Attitudes, www.ifac.org,
IFAC, 2005/2008, Code of ethics for professional Accountants, www.ifac.org, | | 3 | Daştan, A., 2009, Etik Eğitiminin Muhasebe Eğitimindeki Yeri ve Önemi: Türkiye Değerlendirmesi, Marmara Üniversitesi - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: XXVI, Sayı: 1 | | |
1 | Mintz, S. M. 1992, Cases In Accounting Ethics And Professionalism, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., New York
| | 2 | Çaliyurt, K. T. 2007, Accounting Ethics Education in Turkish Public Universities, Social Responsibility Journal, Vol.3, Nr.4 | | 3 | Loeb, S. E., 1994, Ethics and Accounting Doctoral Education, Journal of Business Ethics, Vol.13, Nr.10 | | 4 | Gaa, J. C.-Thorne, L. 2004, An Introduction to the Special Issue on Professionalism and Ethics in Accounting Education, Issues In Accounting Education, Vol.19, Nr.1 | | 5 | Armstrong, M. B. 1993, Ethics and Professionalism in Accounting Education: A Sample Course, Journal of Accounting Education, Vol.11 | | 6 | Mintz, S. M. 2006, Accounting Ehics Education: Integrating Reflective Learning and Virtue Ethics, Journal of Accounting Education, Vol.24 | | 7 | Boyce, G. 2008, The social relevance of ethics education in a global(ising) era: From individual dilemmas to systemic crises, Critical Perspectives on Accounting, Vol. 19 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2025 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 12/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2026 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 12 | 3 | 36 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|