Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
MUHASEBE TEZLİ Y.LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.sbe.ktu.edu.tr/sbe2/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / MUHASEBE TEZLİ Y.LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL5460Muh.Meslek Etiği Eğitimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Abdulkerim DAŞTAN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Muhasebe meslek etiği eğitiminin araştırılması ve incelenmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : etik, meslek etiği ve muhasebe meslek etiği kavramlarını tanımlayabilir.1,2,81,3,
ÖK - 2 : etik eğitimi ve muhasebe meslek etiği eğitimine yönelik temel yaklaşımları açıklayabilir.1,2,81,3,
ÖK - 3 : muhasebe meslek etiği eğitimine yönelik düzenlemeleri inceleyebilir.1,2,81,3,
ÖK - 4 : muhasebe meslek etiği eğitimi ile ilgili düzenlemeler ışığında Türkiye'ye yönelik uygulamaları değerlendirebilir.1,2,81,3,
ÖK - 5 : muhasebe eğitiminde muhasebe meslek etiği eğitiminin yeterliliğini analiz edebilir.1,2,81,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Etik, Meslek Etiği, Muhasebe Meslek Etiği, Etik Eğitimi ve Muhasebe Meslek Etiği Eğitimi, Muhasebe Meslek Etiği Eğitimine Yönelik Düzenlemeler, Muhasebe Meslek Etiği Eğitimi ile İlgili Türkiye'deki Düzenlemeler.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Temel kavramlar ve tanımlar (etik, ahlak, muhasebe, muhasebe mesleği ve muhasebe eğitimi)
 Hafta 2Çıkar grupları ve muhasebeden beklentileri
 Hafta 3Muhasebe meslek mensuplarının işletme ve ekonomideki rolü
 Hafta 4Sosyal normlar, değerler, etik teoriler ve etik türleri
 Hafta 5Makale çalışması: Boyce, G. 2008, The social relevance of ethics education in a global(ising) era: from individual dilemmas to systemic crises
 Hafta 6Muhasebe meslek etiği
 Hafta 7Makale çalışması: IFAC, 2005-2008, Code of ethics for professional accountants
 Hafta 8Etik eğitimi ve muhasebe eğitimindeki yeri ve önemi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Türkiye'de muhasebe meslek etiği eğitimi
 Hafta 11Makale çalışması: Çaliyurt, K. T. 2007, Accounting ethics education in Turkish public universities
 Hafta 12Kısa Sınav
 Hafta 13Makale çalışması
 Hafta 14Makale çalışması
 Hafta 15Makale çalışması: Loeb, S. E. 1994, Ethics and accounting doctoral education
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Armstrong, M. B.ve Diğ. 2003, Ethics Education in Accounting: Moving Toward Ethical Motivation and Ethical Behavior', Journal of Accounting Education, Vol. 21
2IFAC, 2009, IES 4 Professional Values, Ethics And Attitudes, www.ifac.org, IFAC, 2005/2008, Code of ethics for professional Accountants, www.ifac.org,
3Daştan, A., 2009, Etik Eğitiminin Muhasebe Eğitimindeki Yeri ve Önemi: Türkiye Değerlendirmesi, Marmara Üniversitesi - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: XXVI, Sayı: 1
 
İlave Kaynak
1Mintz, S. M. 1992, Cases In Accounting Ethics And Professionalism, Second Edition, McGraw-Hill, Inc., New York
2Çaliyurt, K. T. 2007, Accounting Ethics Education in Turkish Public Universities, Social Responsibility Journal, Vol.3, Nr.4
3Loeb, S. E., 1994, Ethics and Accounting Doctoral Education, Journal of Business Ethics, Vol.13, Nr.10
4Gaa, J. C.-Thorne, L. 2004, An Introduction to the Special Issue on Professionalism and Ethics in Accounting Education, Issues In Accounting Education, Vol.19, Nr.1
5Armstrong, M. B. 1993, Ethics and Professionalism in Accounting Education: A Sample Course, Journal of Accounting Education, Vol.11
6Mintz, S. M. 2006, Accounting Ehics Education: Integrating Reflective Learning and Virtue Ethics, Journal of Accounting Education, Vol.24
7Boyce, G. 2008, The social relevance of ethics education in a global(ising) era: From individual dilemmas to systemic crises, Critical Perspectives on Accounting, Vol. 19
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/2025 2 30
Ödev 12 12/2025 1 20
Dönem sonu sınavı 16 01/2026 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 2 4
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 1 1
Dönem sonu sınavı 12 3 36
Toplam Çalışma Yükü225