|
ISL5450 | Sosyal Bilim Felsefesi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kader ŞAHİN | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. TANER ACUNER, DOÇ. DR. TÜLAY İLHAN NAS | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilim felsefesi teorilerinin Türkiye'de sosyal bilimler açısından uygulanması. Sosyal bilim felsefesi teorilerinin içselleştirilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sosyal bilim felsefesi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.
| 1,8 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | bilim felsefesi teorilerini (mantıksal pozitivizm, Popper, Wittgenstein, Kuhn, Lakatos, Althusser, Feyerabend, postmodernizm) açıklayabilirler. | 1,8 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | bilim felsefesi teorilerini Türkiye'de sosyal bilimler açısından uygulayabilirler. | 1,8 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Türkiye'de sosyal bilimleri planlayabilirler.
| 1,8 | 1,3,6, | ÖK - 5 : | sosyal bilim felsefesi teorilerini özetleyebilirler.
| 1,8 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal bilim felsefesi ile ilgili temel kavramların tanımlanması. Bilim felsefesi teorilerinin (Mantıksal Pozitivizm, Popper, Wittgenstein, Kuhn, Lakatos, Althusser, Feyerabend, Postmodernizm) açıklanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | sosyal bilim felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklamak | | Hafta 2 | sosyal bilim felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklamak | | Hafta 3 | sosyal bilim teorisini açıklamak | | Hafta 4 | mantıksal pozitivizm | | Hafta 5 | mantıksal pozitivizm | | Hafta 6 | yanlışlamacılık (Popper) | | Hafta 7 | yanlışlamacılık (Popper) | | Hafta 8 | Wittgenstein | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kuhn | | Hafta 11 | Kuhn | | Hafta 12 | Lakatos, ödev | | Hafta 13 | Lakatos | | Hafta 14 | Althusser, Feyerabend | | Hafta 15 | postmodernizm | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Demir, Ö. 2000; Bilim Felsefesi, Vadi Yayınları, Ankara | | 2 | Wallerstein, I, 1997; Sosyal Bilimleri Düşünmemek, 19.yüzyıl Paradigmasının Sınırları, Avesta Yayınları. | | 3 | Keat, R.; Urry, J. 1994; Bilim Olarak Sosyal Teori, İmge yayınları. | | |
1 | Winch, P. 1994; Sosyal Bilim Düşüncesi ve Felsefe, Vadi Yayınları. | | 2 | Giddens, A.; Pierson, C. 1998; Modernliği Anlamlandırmak, Alfa Yayınları. | | 3 | Sargut, A. S. 2001; Kültürlerararası Farklılaşma ve Yönetim, İmge Kitabevi. | | 4 | Yönetim Alanında Bilimsel Yaklaşım ve Yönetim Sorunları Özel Sayısı; Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2/2, Ekim 2002. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | ../11/2024 | 1 | 30 | Uygulama | 12 | ../12/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | ../01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 6 | 1 | 6 | Ödev | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 202 |
|