|
ITEO5008 | Davranışsal İktisat | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selim Koray DEMİREL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, lisansüstü düzeydeki öğrencilerin davranışsal iktisat disiplini ile ilgili temel teorik kavramları anlama ve analiz etme becerilerini geliştirmek ve bu kavramları neo-klasik iktisat ile ilgili varsayımlarla karşılaştırma yeteneklerini artırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi ve neo-klasik iktisattan ayrılan yönlerini öğrenebilirler. | 1,2 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, ekonomik kararlar alırken etkisinde kalınan psikolojik önyargıları tespit edebilirler. | 1,2 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisatla ilgili olarak temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilirler. | 1,2 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, ekonomik problemlere ilişkin davranışsal iktisat çerçevesinden çözüm önerisi oluşturabilirler. | 1,2 | 1,3, | ÖK - 5 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisadın iktisat bilimine yönelik katkıları hakkında bilgi sahibi olabilirler. | 1,2 | 1,3,5, | ÖK - 6 : | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, davranışsal iktisat perspektifinden oluşturdukları çözüm önerilerini bilimsel kurallara uygun bir biçimde raporlayıp sunabilirler. | 1,2 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Davranışsal iktisadın tarihsel gelişimi ve ortaya çıkışı,
Davranışsal iktisat ve ilgili alanlar (deneysel iktisat, nöroiktisat),
Psikolojik yanılgılar,
Beklenti teorisi,
Mental muhasebe,
Çerçeveleme etkisi,
Özdenetim,
Dürtme,
Davranışsal iktisat ve iktisat bilimindeki olası yansımaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İktisat Teorisinde Rasyonel İnsan (Homoeconomicus) ve Rasyonel İnsana Yönelik Eleştiriler | | Hafta 2 | Davranışsal İktisat Disiplininin Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı | | Hafta 3 | Deneysel İktisat ve Örnek Çalışmalar | | Hafta 4 | Nöroiktisat, Kullanılan Yöntemler ve Örnek Çalışmalar | | Hafta 5 | Beklenti Teorisi | | Hafta 6 | Oyun Teorik çıkarımların ekonomik kararlar üzerindeki etkisi: Güven Oyunu | | Hafta 7 | Oyun Teorik çıkarımların ekonomik kararlar üzerindeki etkisi: Ultimatom Oyunu | | Hafta 8 | Zihinsel Kısayollar ve Önyargılar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Nöroiktisat ve Hormon Çalışmaları | | Hafta 11 | Mental Muhasebe | | Hafta 12 | Çerçeveleme Etkisi | | Hafta 13 | Özdenetim ve Tüketim-Tasarruf Kararlarına Etkisi | | Hafta 14 | Dürtme Kavramı | | Hafta 15 | Davranışsal İktisat Disiplininin Neo-Klasik İktisat Temelinde Değerlendirilmesi ve İktisat Bilimine Yansımaları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Kamilçelebi, Hatime. 2019; Davranışsal İktisat, IJOPEC Publication, No: 2019/20, Londra. | | 2 | Kahneman, Daniel. 2017; Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Thaler, Richard H. ve Sunstein Cass R. 2017; Dürtme: Sağlık, Zenginlik ve Mutlulukla İlgili Kararları Uygulamak, Pegasus Yayınları. | | 2 | Demirel, S. K. ve Artan, S. 2016; Nöroiktisat ve İktisat Biliminin Geleceğine İlişkin Tartışmalar, Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 2(1), 1-28. | | 3 | Ariely, Dan. 2010; Akıldışı ama Öngörülebilir, Optimist Yayınları. | | 4 | Kahneman, D., and Tversky, A. (2013); Prospect theory: An analysis of decision under risk. In Handbook of the fundamentals of financial decision making: Part I (pp. 99-127). | | 5 | Shefrin, H. M., & Thaler, R. H. (1988); The behavioral life-cycle hypothesis. Economic inquiry, 26(4), 609-643. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | .../04/2024 | | 30 | Yıl içi çalışma | 8 | .../04/2024 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | .../06/2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 10 | 50 | Arasınav için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 9 | 8 | 72 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 3 | 3 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|