|
IGUI5001 | Büyüme Teorileri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram GÜNGÖR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin asıl amacı öğrencilerin ekonomik büyüme kavramı, ekonomik büyümenin belirleyicileri ve kaynakları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. Bu ders özellikle beşeri sermaye, tasarruf, sermaye birikimi ve üretim arasındaki ilişkileri ortaya koymaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ekonomik büyüme modellerini listeleyebilecektir. | 1,2,4 | 1,3 | ÖK - 2 : | büyüme modellerinin ekonomi üzerindeki etkilerini gösterebilecektir. | 1,2,4 | 1,3 | ÖK - 3 : | modellerin uygulanabilirliğini değerlendirebilecektir. | 1,2,4 | 1,3 | ÖK - 4 : | büyüme modellerinin detaylı değerlendirmesini yapabilecektır. | 1,2,4 | 1,3 | ÖK - 5 : | sonuçlara göre politika önerileri oluşturabilecektir. | 1,2,4 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Büyüme Teorisine Giriş, Büyüme Modelleri: Klasik, Keynesyen, Neo- Klasik, Endojen Büyüme Modelleri, Beşeri Sermaye, Teknoloji, Verimlilik, Etkinlik, Dış Ticaret |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ekonomik büyüme teorilerine giriş | | Hafta 2 | Klasik dönem öncesi büyüme yaklaşımları | | Hafta 3 | Klasik dönem ekonomik büyüme yaklaşımları:Adam Smith,David Ricardo | | Hafta 4 | Klasik dönem ekonomik büyüme yaklaşımları:Karl Marx, Thomas Malthus | | Hafta 5 | Keynesyen büyüme modeli | | Hafta 6 | Harrod-Domar büyüme modeli | | Hafta 7 | Neoklasik büyüme modeli:Robert Solow | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Endojen büyüme modelleri:Romer | | Hafta 10 | Endojen büyüme modelleri:Lucas,Barro | | Hafta 11 | Verimlilik | | Hafta 12 | Etkinlik | | Hafta 13 | Teknoloji | | Hafta 14 | Nüfus | | Hafta 15 | Faktör donatımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA
| | 2 | Todaro, Michael P.and Smith, Stephen C. 2006; Economic Development, Pearson, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2022 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 23/12/2023 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 5 | 70 | Arasınav için hazırlık | 20 | 2 | 40 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 3 | 60 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 220 |
|