|
IDE6170 | The Rise and Development of The Novel | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin İngiliz romanın çıkışı ve gelişimi hakkında bilgiye sahip olmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler İngiliz romanının ortaya çıkışı ile ilgili teorilere aşina olacaklardır. | 1,2,3 | 3,5,6 | ÖK - 2 : | Öğrenciler Defoe, Richardon ve Fileding gibi 18. yüzyıl İngiliz romancıları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 2 | 3,5,6 | ÖK - 3 : | Öğrenciler 19. yüzyıl ya da Viktorya dönemi olarak adlandırılan dönemde İngiliz romanının gelişimi hakkında fikir edineceklerdir. | 2 | 3,5,6 | ÖK - 4 : | Öğrenciler İngiliz romanındaki modern hareketlerle aşina olacaklardır. | 3 | 3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders İngiliz romanının ortaya çıkışının sosyal ve tarihi altyapısını, 18. yüzyıl romancılarını, Viktorya dönemi ve İngiliz romanında modern akımları içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Roman: Tanımı ve Teoriler | | Hafta 2 | Defoe: Moll Flanders | | Hafta 3 | Richardson : Pamela | | Hafta 4 | Henry Fielding: Tom Jones | | Hafta 5 | 19. yüzyıl romanına giriş: Emma | | Hafta 6 | Bronte Kardeşler: Wuthering Heights and Jane Eyre | | Hafta 7 | Charles Dickens: Great Expectations | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | George Eliot: Middlemarch | | Hafta 10 | Thomas Hardy: Jude the Obscure | | Hafta 11 | İngiliz Romanında Modern Akımlar: Giriş | | Hafta 12 | Woolf: Mrs Dalloway | | Hafta 13 | Joyce: from Dubliners to Ulysses | | Hafta 14 | Samuel Beckett: Trilogy | | Hafta 15 | Sonuç | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 16 | 10/01/2013 | 4 | 50 | Sunum | 15 | 03/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 16 | 64 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 7 | 21 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2.5 | 1 | 2.5 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Ödev | 3 | 15 | 45 | Proje | 3 | 15 | 45 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 7 | 3 | 21 | Diğer 2 | 5 | 3 | 15 | Toplam Çalışma Yükü | | | 251.5 |
|