|
IDE6540 | 20 th Century English Drama - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet TAKKAÇ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 20. yüzyıl İngiliz Tiyatrosu'nda çok önemli konuma sahip olan başlıca yazarlar ve bu yazarların eserleri, İngiliz Edebiyatı'na ve Dünya Tiyatrosu'na katkıları, ayrıca 20. yüzyılda görsel sanatlarda ortaya çıkan yeni teknikleri, yeni sahneleme teknikleri, oyun teknikleri hakkında öğrencileri gerekli bilgilerle donatmak, ve bunun yanısıra yirminci yüzyılın önde gelen oyun yazarlarının eserlerine başvurarak öğrencilerin bilgi ve becerilerini, analitik ve eleştirel bakış açılarını geliştirmektir |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 20. yüzyıl İngiliz tiyatrosunu edebi, tarihsel ve sosyal açıdan incelebilecek teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olabilecekler. | 4,5,6,7,8 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | denemeler yazarak eleştirel bakış açılarını geliştirecekler. | 4,5,6,7,8 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | orijinal fikirler geliştirerek tartışma ve araştırma konuları açabilecekler. | 4,5,6,7,8 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
20. yüzyıl İngiliz Tiyatrosu'nun genel özellikleri, II. Dünya savaşı sonrası İngiliz Tiyatrosu, Absurd Tiyatro, Karşı Gerçekçi Tiyatro Akımları, Yenilikçi Tiyatro Akımları, İşçi Tiyatrosu, Amatör Tiyatro toplulukları, Feminist Tiyatro, siyasal amaçlı tiyatrolar gibi konular içermektedir |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İngiliz tiyatrosunun ve eleştirel yaklaşımın tanımlanması | | Hafta 2 | Shaw etkisi ve sansür sorunu | | Hafta 3 | entelleküel tiyatro ve halk tiyatrosu:Granville-Barker ve John Galsworthy. | | Hafta 4 | Realizm ve ajitasyon propagandası | | Hafta 5 | D.H.Lawrence ve İşçi tiyatrosu | | Hafta 6 | John Osborne: Toplumsal yabancılaşmanın söylemi | | Hafta 7 | İngiliz Tiyatrosunda Brecht etkisi | | Hafta 8 | Yarı yıl sınavı | | Hafta 9 | John Arden ve Edward Bond: rasyonalizm, realizm ve radikal çözümler | | Hafta 10 | David Edger: Sosyal Realism | | Hafta 11 | Howard Brenton ve David Hare: Modern Tarihte Utopik perspektifler | | Hafta 12 | John Whiting, David Rudking ve Howard Barker: ngiliz tiyatrosunda şiddet | | Hafta 13 | Christopher Fry: populer imajlar | | Hafta 14 | J.M.Barrie: toplumun yansımaları | | Hafta 15 | J.B. Priestly: Geçici Mekan kaymaları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Smart, J. 2001; 20th Century British Drama, CUP, USA | | |
1 | Innes, C. 1992; British Drama 1890-1990, Cambridge University Press, Cambridge | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 02/03/2010 | 1 | 30 | Proje | 11 | 23/03/2010 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/06/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 6 | 72 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 6 | 48 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 4 | 48 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 214 |
|