|
IDE6530 | Modern European Drama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | -Modern Avrupa Tiyatrosuna edebi, tarihsel ve sosyo-kültürel bir yaklaşım geliştirmek
-öğrencilerin dramatik metinleri yorumlamasını, bu metinler üzerinde eleştirel düşünceler geliştirmelerini, ve bu düşünceleri eleştirel yazıya dökmelerini sağlamak
-edebi metinlere farklı bakış açıları geliştirmek ve bu bakış açılarını çıkış ve varış noktaları itibarıyle tarışmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | modern Avrupa Tiyatrosunun tarihi, sosyal ve kültürel arka planını yorumlayabilecekler | 1,2,3,4,5,6 | 1,6 | ÖK - 2 : | tiyatro metinlerine farklı eleştirel yaklaşımlar geliştirebilecekler | 1,2,3,4,5,6 | 1,6 | ÖK - 3 : | eleştirel düşüncelerini yazılı metinler olarak ifade debilecekler | 1,2,3,4,5 | 1,6 | ÖK - 4 : | dramada önemli metodlar içeren metinlere uygun okuma ve analiz etme tekniği geliştirebilecekler
| 2,3,4 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders Modern Avrupa Tiyatrosunun başlıca eserlerini ve akımlarını edebi, tarihsel, sosyali politik, ve kültürel açıdan inceler. Modernizmin getirdiği toplumsal problemlere tiyatro yazarlarının eserlerinde nasıl yaklaştıkları, tiyatro eserlerinin eleştirel okunması, ve bu okumalar sonucu öğrecilerin edindikleri eleştirel filirlerin akademik yazıya dökülmesi dersin diğer içeriklerini oluşturmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Melodram ve Duygusal Drama | | Hafta 2 | İbsen ve Shaw | | Hafta 3 | Rus Realizmi. Anton Chekhov | | Hafta 4 | Ekspresyonizm: O'Neil, Strindberg ve Grotowski | | Hafta 5 | Brecht & Piscator - Stanislavki | | Hafta 6 | İşçi tiyatro hareketleri (Amatör tiyatro) (Almanya ?İngiltere | | Hafta 7 | Epik Tiyatro | | Hafta 8 | Yarı yıl sınavı | | Hafta 9 | Epik-Diyalektik ve Marksizm arasındaki ilişki | | Hafta 10 | Varoluşçuluk | | Hafta 11 | Tiyatronun İlkeleri | | Hafta 12 | Absurd Drama | | Hafta 13 | Beckett ve Ionesco | | Hafta 14 | Avangard Tiyatro | | Hafta 15 | Tiyatroda yapıbozumculuk | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Brustein, Robert. 1962; The Theatre of Revolt, Methuen Co. London. | | |
1 | Dukore, B.F.; 1974 Dramatic Theory and Criticism, Library of Congress, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 01/04/2010 | 2 | 30 | Sunum | 11 | 25/05/2010 | 2 | 10 | Ödev | 13 | | | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/04/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 206 |
|