Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE6570Readings in Lang.and Lin.Stu.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders dilin analitik, kuramsal, yapısal, psikolojik ve sosyal yapısıyla ilgili prensiplerin alaşılması hedeflenmektedir. Ayrıca edinilen bu prensiplerin Uygulamalı dilbilim çerçevesi içinde dil öğretimine nasıl uygulanabilineceği konusunda bir farkındalık yaratılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dilbilimin bir disiplin olarak önemini anlayacaklardır.8,9,11,131,3,6
ÖK - 2 : dilin doğası üzerine daha iyi bir anlayış sağlayacaklardır.8,9,11,131,3,6
ÖK - 3 : cümlebilim farkındalığını geliştireceklerdir.8,9,11,131,3,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğrencilere Uygulamalı dilbilim çerçevesi içindeki farklı konu, alan ve yaklaşımlar tanıtılacak ve araştırma alanları üzerinde durulacaktır. Uygulamalı dilbilimin dinamik ve disiplinler arası bir alan olması, ve dil öğrenimi ve dil kullanımı gerektiren iletişim dünyasındaki problemlere hem kuramsal hemde empirik bir bakış açısı sağlaması nedeniyle bu dersin içerik olarak geniş bir okuma alanına sahip olduğunu söylenebilir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Uygulamalı Dilbilimin kapsamı ve içerdiği yandallar ile olan ilişkisi
 Hafta 2Yazı Yazma becerisinin Uygulamalı Dilbilim alanı içindeki yeri ve kurama dönük yazı çalışmaları
 Hafta 3Yazma Becerisi dersinin uygulamalarına dönük farklı yaklaşımlar ve bunların tartışılması
 Hafta 4Yazı Becerisi ile ilgili Yeni Kuramlar ve bu kuramların tartışılması
 Hafta 5Dinleme-Anlama Becerisinin Uygulamalı Dilbilimdeki yeri ve önemi
 Hafta 6Dinleme-Anlama Becerisine dönük kuramlar ve bu kuramların tartışılması
 Hafta 7Konuşma ve Yazma dilinde verilen geri bildirim çeşitleri nelerdir.
 Hafta 8ARA SINAV
 Hafta 9Yazıda geribildirim yöntemleri ve bu yöntemlerin tartışılması
 Hafta 10Konuşmada geribildirim yöntemleri ve bu yöntemlerin tartışılması
 Hafta 11İkinci dilde Okuma anlama becerisi ile ilgili kuram ve yöntemler.
 Hafta 12Okuma anlamadaki yeni kuramların tartışılması ve uygulamadaki yeri
 Hafta 13Uygulamalı Dilbilim ve Kültür ilişkisi
 Hafta 14Uygulamalı Dilbili ve Çeviri İlişkisi
 Hafta 15Dil hakkındaki yeni fikirler
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Akmajian, Adrian and Demers, Richar A. and Farmer, Ann K. and Harnish, Robert M. 1997; Linguistics An Introduction to Language and Communication, The MIT Press, London, UK.
 
İlave Kaynak
1Bartles, Nat. 2005; Applied Linguistics and Language Teacher Education, Springer, USA.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 16/04/2010 2 30
Proje 12 14/05/2010 3 20
Dönem sonu sınavı 15 16/06/2010 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Arasınav için hazırlık 8 7 56
Arasınav 2 2 4
Proje 12 3 36
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 4 64
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü218