|
IDE6570 | Readings in Lang.and Lin.Stu. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders dilin analitik, kuramsal, yapısal, psikolojik ve sosyal yapısıyla ilgili prensiplerin alaşılması hedeflenmektedir. Ayrıca edinilen bu prensiplerin Uygulamalı dilbilim çerçevesi içinde dil öğretimine nasıl uygulanabilineceği konusunda bir farkındalık yaratılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dilbilimin bir disiplin olarak önemini anlayacaklardır. | 8,9,11,13 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | dilin doğası üzerine daha iyi bir anlayış sağlayacaklardır. | 8,9,11,13 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | cümlebilim farkındalığını geliştireceklerdir. | 8,9,11,13 | 1,3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrencilere Uygulamalı dilbilim çerçevesi içindeki farklı konu, alan ve yaklaşımlar tanıtılacak ve araştırma alanları üzerinde durulacaktır. Uygulamalı dilbilimin dinamik ve disiplinler arası bir alan olması, ve dil öğrenimi ve dil kullanımı gerektiren iletişim dünyasındaki problemlere hem kuramsal hemde empirik bir bakış açısı sağlaması nedeniyle bu dersin içerik olarak geniş bir okuma alanına sahip olduğunu söylenebilir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uygulamalı Dilbilimin kapsamı ve içerdiği yandallar ile olan ilişkisi | | Hafta 2 | Yazı Yazma becerisinin Uygulamalı Dilbilim alanı içindeki yeri ve kurama dönük yazı çalışmaları | | Hafta 3 | Yazma Becerisi dersinin uygulamalarına dönük farklı yaklaşımlar ve bunların tartışılması | | Hafta 4 | Yazı Becerisi ile ilgili Yeni Kuramlar ve bu kuramların tartışılması | | Hafta 5 | Dinleme-Anlama Becerisinin Uygulamalı Dilbilimdeki yeri ve önemi | | Hafta 6 | Dinleme-Anlama Becerisine dönük kuramlar ve bu kuramların tartışılması | | Hafta 7 | Konuşma ve Yazma dilinde verilen geri bildirim çeşitleri nelerdir. | | Hafta 8 | ARA SINAV | | Hafta 9 | Yazıda geribildirim yöntemleri ve bu yöntemlerin tartışılması | | Hafta 10 | Konuşmada geribildirim yöntemleri ve bu yöntemlerin tartışılması | | Hafta 11 | İkinci dilde Okuma anlama becerisi ile ilgili kuram ve yöntemler. | | Hafta 12 | Okuma anlamadaki yeni kuramların tartışılması ve uygulamadaki yeri | | Hafta 13 | Uygulamalı Dilbilim ve Kültür ilişkisi | | Hafta 14 | Uygulamalı Dilbili ve Çeviri İlişkisi | | Hafta 15 | Dil hakkındaki yeni fikirler | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Akmajian, Adrian and Demers, Richar A. and Farmer, Ann K. and Harnish, Robert M. 1997; Linguistics An Introduction to Language and Communication, The MIT Press, London, UK. | | |
1 | Bartles, Nat. 2005; Applied Linguistics and Language Teacher Education, Springer, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 16/04/2010 | 2 | 30 | Proje | 12 | 14/05/2010 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 16/06/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 7 | 56 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Proje | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 4 | 64 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 218 |
|