|
IDE6011 | Dramatic Theory and Criticism | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere tiyatroda eleştirel bakış açısı kazandırmak ve oyunları üretildikleri dönem ve edebi düşünce akımı açısından analiz edebilmeyi kavratmak, tiyatrodaki tarihsel trendleri eleştirel bir açıdan incelemektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | oyunları eleştirel okuma becerisi geliştirecek | 1,3,5 | 1,6 | ÖK - 2 : | eleştirel yazı becerilerini geliştirmiş olacaklar | 1,2,3 | 1,6 | ÖK - 3 : | tiyatro çalışmaları yaparken teorilerin nasıl uygulamaya koyulduklarını öğrenecek | 1,2,3 | 1,6 | ÖK - 4 : | em teorik hemde pratik olarak tiyatro eserlerini okuyup anlayabilecekler | 1,2,3,4,5 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders Antik Yunan döneminden itibaren geliştirilen tiyotro düşüncelerini, bu düşüncelere has eserler üzerinde analizler yaptırarak inceler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eski Yunanda Tiyatro felsefesi | | Hafta 2 | Plato | | Hafta 3 | Aristo | | Hafta 4 | Tiyatroyu oluşturan unsurlar | | Hafta 5 | trajedya ve Komedya: farklılıklar ve eleştiri | | Hafta 6 | Roma dönemi tiyatrosu | | Hafta 7 | Plautus, Terentius and Cicero | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Horatius ve Tiyatro sanatı | | Hafta 10 | Shakespeare ve Sanatı | | Hafta 11 | Rönesans dönemi tiyatro savunması | | Hafta 12 | Klasik Dönem | | Hafta 13 | John Dryden | | Hafta 14 | tiyatro Eleştirisinde Fransız etkisi | | Hafta 15 | Tiyaroda Romantisizm | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dukore, F. B., 1974. Dramatic Theory and Criticism, Thomson Learning | | |
1 | Şener, S. 2008; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 09/11/2009 | 2 | 30 | Sunum | 10 11 12 | 23/11/2009 30/11/2009 07/12/2006 | 1,5 1,5 1,5 | 5 | Ödev | 13 | 15/12/2009 | 2 | 5 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Ödev | 8 | 1 | 8 | Proje | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 6 | 1 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 212 |
|