|
IDE6180 | Topics from Modern and Posmod.Lit. | 3+0+0 | AKTS:5.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr.M.Zeki ÇIRAKLI | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Edebi çalışmaları analiz etmeyi öğrenerek ve bağlamları üzerinde düşünme kabiliyeti kazanarak eleştirel düşünme ve yazma yeteneğini geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Edebi eserleri analiz etmeyi öğrenecek | 1,2,3 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Eleştirel düşünme ve yazma becerisi gelişecek | 3,10,13 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Modern ve Postmodern edebiyat üzerine tartışabilecek | 1,2 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | Modern ve Postmodern edebiyatın metinlerini değerlendirebilecek | 1,2,3 | 1,3,4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, okutulacak kitaplar aracılığıyla Modern ve Postmodern edebiyatta kimlik sorununa nasıl yaklaşılmış olduğunu inceleyeceğiz. Bununla beraber edebiyat tarihindeki iki büyük akım olan Modernizm ve Postmodernizm üzerinde duracağız. Dönem sonunda öğrenciler metinler ve bağlamları arasındaki ilişkiyi kurabilecek ve bu yolla o metinlerin hangi edebiyat akımında hangi noktada durduğunu belirleyebilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Fransız İhtilali | | Hafta 2 | Kapitalizm | | Hafta 3 | Sanayileşme | | Hafta 4 | Kentleşme | | Hafta 5 | Uygarlığın Huzursuzluğu | | Hafta 6 | Milliyetçilik | | Hafta 7 | Faust | | Hafta 8 | Sanatın İnsansızlaştırılması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Kötülük Çiçekleri-I | | Hafta 11 | Kötülük Çiçekleri-II | | Hafta 12 | Ödev Teslimi | | Hafta 13 | Robinson Crusoe-I | | Hafta 14 | Robinson Crusoe-II | | Hafta 15 | Marksizm | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2016 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 24/11/2016 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 5/01/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 7 | 3 | 21 | Kısa sınav | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|