|
IDE6520 | Readings in(Applied) Linguist. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | öğrencilere uygulamalı dilbilim ile ilgili arka plandaki bilgileri kazandırmak ve özellikle doktora çalışmasında kendilerine doğrudan destek olacak alanlardaki arka plan bilgisini pekiştirmektir. Ayrıca dil, dil araştırmaları, ve iletişim becerileri ile ilgili konularda öğrencilere gerekli duyulan beceriler kazandırılacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | konusunda yapması gereken okumaları detaylı bir kütüphane çalışmasıyla derleyip bu derlemeleri okuyacaklardır. | 9,12,13 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | uygulamalı dilbilim araştırmaları hakkındaki gelişmelerin ışığı altında eleştirel okuma ve değerlendirme becerisine sahip olacaklardır. | 9,12,13 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | yapmış oldıkları okumalar hakkında eleştirel yazılar yazabilecekleridir. | 9,12,13 | 1,3,6 | ÖK - 4 : | kendi seçtikleri konularda iyi derlenmiş, desteklenmiş ve doğru bir şekilde kaynakları verilmiş yazılar yazabilecekleridir. | 9,12,13 | 1,3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
öğrencilerin üst düzey, yeni ve yaratıcı araştırmaları uygulamalı dilbilim alanında nasıl yapabilecekleri tartışılacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İlişkiler kurabilme: Uygulamalı dilbilim ve sosyal bilimler teorisi hakkında bazı önemli konular tartışılacaktır | | Hafta 2 | İlişkiler kurabilme: Uygulamalı dilbilim ve sosyal bilimler teorisi hakkında bazı önemli konular tartışılacaktır | | Hafta 3 | Dil öğrenimini hakkında araştırma yapmak: Teoriler, kanıtlar ve iddialar nelerdir? | | Hafta 4 | Dil, düşünce ve kültür bağlamı | | Hafta 5 | Dil ve Cinsiyet | | Hafta 6 | Dil ve Politika | | Hafta 7 | Söylem Analizi | | Hafta 8 | Yarıyıl sınavı | | Hafta 9 | Söylem Analizi | | Hafta 10 | Eleştirel Uygulamalı Dilbilim | | Hafta 11 | Eleştirel Uygulamalı Dilbilim | | Hafta 12 | İkinci Dil Öğrenimde Bireysel farlılıklar | | Hafta 13 | Uygulamalı Dilbilim Felsefesi | | Hafta 14 | Uygulamalı Dilbilim Felsefesi | | Hafta 15 | Uygulamalı Dilbilim Felsefesi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Kaplan, R. B. (ed.) (2002) The Oxford handbook of applied linguistics. Oxford: Oxford University Press. | | |
1 | Grabe, W. (ed.) (2000) Applied linguistics as an emerging discipline. Annual Review of Applied Linguistics, 2. | | 2 | Brown, J. D. (1988). Understanding research in second language learning. Cambridge, England:Cambridge University Press. | | 3 | Lazaraton, A. (2003). Evaluative criteria for qualitative research in applied linguistics: Whosecriteria and whose research? Modern Language Journal, 87, 1?12 | | 4 | Grabe, W. (2001). Applied linguistics in the 21st Century. Applied Linguistics Association of Australia Newsletter, new series 44, 24?6. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 16/04/2024 | 2 | 30 | Proje | 12 | 14/05/2024 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 16/06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 16 | 5 | 80 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 4 | 64 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 205 |
|