|
IDE5910 | Historical and Marxist Criticism | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | - | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin Tarihsel ve Marksist eleştiri geleneği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Öğrencilerin Tarihsel ve Marksist eleştiri yöntemini, bir metni anlama sürecinde kullanabilmesini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihsel ve Marksist eleştiri hakkında bilgi sahibi olacak | | | ÖK - 2 : | Tarihsel ve Marksist eleştiriyi metin analizlerinde kullanabilecek | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarihsel ve Marksist eleştiri geleneğinin tarihi arka planı ve bu süreçte ürettiği eleştiri literatürü.
Tarihsel ve Marksist eleştirinin metin incelemelerinde kullanılış yöntemi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Karl Marx and Frederick Engels, ?The Communist Manifesto.? | | Hafta 3 | Georg Lukacs. Realism in Our Time. | | Hafta 4 | Raymond Williams, ?Culture is Ordinary.? | | Hafta 5 | Walter Benjamin, ?The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction? | | Hafta 6 | Theodore Adorno and Max Horkheimer, ?The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception? | | Hafta 7 | Louis Althusser, ?Ideology and Ideological State Apparatuses (Notes towards an Investigation)? | | Hafta 8 | Stuart Hall, ?Signification, Representation, Ideology: Althusser and the Post-Structuralist Debates? (1985) | | Hafta 9 | Öğrenci Sunumu | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumu | | Hafta 11 | Marxist theory and contemporary revisions | | Hafta 12 | Giovanni Arrighi, "World Income Inequality and the Future of Socialism." | | Hafta 13 | Slavoj Zizek, Mapping Ideology. | | Hafta 14 | Dönem Sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/04/2016 | 2 | 30 | Kısa sınav | 12 | 25/04/2016 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 23/05/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 7 | 3 | 21 | Kısa sınav | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|