|
IDE5520 | Traditional English Drama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | öğrencilere İngiliz Tiyatrosunun kaynağı, gelişimi, Avrupa Tiyatrosuna ve Dünya Tiyatrosuna katkıları, görsel sanatların İngiliz Edebiyatı içindeki yeri ve önemi, geleneksel İngiliz Tiyatrosuna özgü öğeleri, temaları, imgeleri tanınmış oyun yazarlarının, yönetmenlerinin ve tiyatro uzmanlarının görüşlerine, eserlerine atıfta bulunarak bu sanatın başlangıcından günümüze kadar geçen süreci aktarmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | hangi yazarların İngiliz Tiyatrosunun yapı taşlarını oluşturduğunu, bu yazarların ne tür oyunlar yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp, anlatabilirler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 2 : | bir oyun metninin (bu anlamda bir sanat eserinin) insanlık tarihi ile olan ilişkisini anlayabilirler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 3 : | bir oyun metninin kendi çağının bir ürünü olduğu kadar, çağının ötesinde bir yere sahip olabileceğini kavrayabilirler | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 4 : | İngiliz Tiyatrosunda bütün sanatçıların, eserleri açısından birbirlerini etkilediklerini görürler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 5 : | İngiliz Tiyatrosunun tarihinin kültürel, estetik, felsefi, toplumsal, ekonomik katmanlardan oluştuğunu açıklayabilirler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 6 : | İngiliz Tiyatrosu hakkındaki düşüncelerini kendi cümleleriyle sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir, yorumlayabilirler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | ÖK - 7 : | dönemler, yazarlar ve metinler arasındaki farkları/benzerlikleri ayırt edebilir, sınıflandırabilir, değerlendirebilirler. | 1,2,3 | 1,3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İngiliz tiyatronun temel öğeleri, Ortaçağ'da gelişen din içerikli tiyatronun özellikleri, ahlak oyunları, Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Elizabeth Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Restorasyon Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Neo-Klasik Dönem İngiliz Tiyatrosu, 19. Yüzyıl amatör tiyatro toplulukları, bağımsız tiyatrolar, sansür gibi konular ve farklı dönemlere ait oyun metinlerinden örnekler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İngiliz tiyatronun temel öğeleri. | | Hafta 2 | İngiliz Tiyatrosunun kaynağı ve gelişimi. | | Hafta 3 | Ortaçağ'da gelişen din içerikli tiyatronun özellikleri. | | Hafta 4 | Dini İçerikli Mucize Oyunları, Gizem Oyunları ve Ahlak Oyunları. | | Hafta 5 | Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu. | | Hafta 6 | Elizabeth döenmi İngiliz Tiyatrosu. | | Hafta 7 | Restorasyon Dönemi İngiliz Tiyatrosu. | | Hafta 8 | Ara Sınav. | | Hafta 9 | Neo-Klasik Dönem İngiliz Tiyatrosu. | | Hafta 10 | 19. Yüzyıl amatör tiyatro toplulukları. | | Hafta 11 | Bağımsız tiyatrolar ve sansür. | | Hafta 12 | İngiliz Tiyatrosunun Avrupa Tiyatrosuna ve Dünya Tiyatrosuna katkıları. | | Hafta 13 | Görsel sanatların İngiliz Edebiyatı içindeki yeri ve önemi. | | Hafta 14 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 15 | İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar. | | Hafta 16 | Final Sınavı. | | |
1 | Dukore, Bernard F. 1974; Dramatic Theory and Criticism, Rinehart and Winston Inc., Orlando, Florida. | | |
1 | Salgado, Gamini. 1980; A Critical Introduction, Edward Arnold Publishers Ltd, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 05/03/2010 | 1,00 | 30 | Proje | 9 10 11 | 12 19 26/03/2010 | 2,00 2,00 2,00 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/03/2010 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 15 | 3 | 45 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 3 | 60 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|