Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 0(462)3773549
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / UYGULAMALI DİL BİLİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE5520Traditional English Drama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
öğrencilere İngiliz Tiyatrosunun kaynağı, gelişimi, Avrupa Tiyatrosuna ve Dünya Tiyatrosuna katkıları, görsel sanatların İngiliz Edebiyatı içindeki yeri ve önemi, geleneksel İngiliz Tiyatrosuna özgü öğeleri, temaları, imgeleri tanınmış oyun yazarlarının, yönetmenlerinin ve tiyatro uzmanlarının görüşlerine, eserlerine atıfta bulunarak bu sanatın başlangıcından günümüze kadar geçen süreci aktarmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : hangi yazarların İngiliz Tiyatrosunun yapı taşlarını oluşturduğunu, bu yazarların ne tür oyunlar yazdıklarını, oyunların yazıldıkları dönemin koşullarını sıralayıp, anlatabilirler.1,2,31,3,5,6
ÖK - 2 : bir oyun metninin (bu anlamda bir sanat eserinin) insanlık tarihi ile olan ilişkisini anlayabilirler.1,2,31,3,5,6
ÖK - 3 : bir oyun metninin kendi çağının bir ürünü olduğu kadar, çağının ötesinde bir yere sahip olabileceğini kavrayabilirler1,2,31,3,5,6
ÖK - 4 : İngiliz Tiyatrosunda bütün sanatçıların, eserleri açısından birbirlerini etkilediklerini görürler.1,2,31,3,5,6
ÖK - 5 : İngiliz Tiyatrosunun tarihinin kültürel, estetik, felsefi, toplumsal, ekonomik katmanlardan oluştuğunu açıklayabilirler.1,2,31,3,5,6
ÖK - 6 : İngiliz Tiyatrosu hakkındaki düşüncelerini kendi cümleleriyle sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir, yorumlayabilirler.1,2,31,3,5,6
ÖK - 7 : dönemler, yazarlar ve metinler arasındaki farkları/benzerlikleri ayırt edebilir, sınıflandırabilir, değerlendirebilirler.1,2,31,3,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İngiliz tiyatronun temel öğeleri, Ortaçağ'da gelişen din içerikli tiyatronun özellikleri, ahlak oyunları, Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Elizabeth Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Restorasyon Dönemi İngiliz Tiyatrosu, Neo-Klasik Dönem İngiliz Tiyatrosu, 19. Yüzyıl amatör tiyatro toplulukları, bağımsız tiyatrolar, sansür gibi konular ve farklı dönemlere ait oyun metinlerinden örnekler.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İngiliz tiyatronun temel öğeleri.
 Hafta 2İngiliz Tiyatrosunun kaynağı ve gelişimi.
 Hafta 3Ortaçağ'da gelişen din içerikli tiyatronun özellikleri.
 Hafta 4Dini İçerikli Mucize Oyunları, Gizem Oyunları ve Ahlak Oyunları.
 Hafta 5 Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu.
 Hafta 6Elizabeth döenmi İngiliz Tiyatrosu.
 Hafta 7Restorasyon Dönemi İngiliz Tiyatrosu.
 Hafta 8Ara Sınav.
 Hafta 9 Neo-Klasik Dönem İngiliz Tiyatrosu.
 Hafta 1019. Yüzyıl amatör tiyatro toplulukları.
 Hafta 11Bağımsız tiyatrolar ve sansür.
 Hafta 12İngiliz Tiyatrosunun Avrupa Tiyatrosuna ve Dünya Tiyatrosuna katkıları.
 Hafta 13Görsel sanatların İngiliz Edebiyatı içindeki yeri ve önemi.
 Hafta 14İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 15İngiliz Tiyatrosundan Seçme Oyunlar.
 Hafta 16Final Sınavı.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Dukore, Bernard F. 1974; Dramatic Theory and Criticism, Rinehart and Winston Inc., Orlando, Florida.
 
İlave Kaynak
1Salgado, Gamini. 1980; A Critical Introduction, Edward Arnold Publishers Ltd, London.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 05/03/2010 1,00 30
Proje 9
10
11
12
19
26/03/2010
2,00
2,00
2,00
20
Dönem sonu sınavı 16 25/03/2010 2,00 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 15 3 45
Arasınav 1 1 1
Proje 10 1 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 3 60
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü160